شناسه : 35979418
معاون وزیر آموزش‌وپرورش در یزد:


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مسئله تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های وزارت آموزش‌وپرورش است.

به گزارش یزدرسا، عبدالرسول عمادی در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان یزد ضمن تبریک فرارسیدن هفته شورای آموزش‌وپرورش، گفت: این هفته نشان‌دهنده اهمیت شوراها در نظام جمهوری اسلامی ایران است که بایستی نسبت به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت با محوریت آموزش‌وپرورش یکی از مهم‌ترین نظام‌های توسعه انسانی و جامعه است، افزود: نظام تعلیم و تربیت انعکاس‌دهنده تلاش‌ها در امر تعلیم و تربیت است که این مهم در سایه مشارکت عمومی و حمایت دولتمردان میسر می‌شود؛ همچنین خوشبختانه شورای آموزش‌وپرورش یزد به دلیل مشارکت خوب مسئولانی استانی یکی از شاخص‌ترین شوراهای کشور است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه نظام رسمی تعلیم و تربیت به‌غیراز حمایت، همبستگی ملی و مشارکت عمومی قابل‌تداوم نیست و از مهم‌ترین عوامل نقش‌آفرین در این عرصه شورای آموزش‌وپرورش است، اظهار داشت: طبق قانون عمده مسئولیت شوراهای آموزش‌وپرورش در استان‌ها به عهده مدیران آموزش‌وپرورش در شهرستان‌ها است و شورای استانی فقط وظیفه نظارتی دارد.

عمادی تصریح کرد: درواقع شورای آموزش‌وپرورش استان شش وظیفه و شورای شهرستانی ۲۲ وظیفه بر عهده دارند که اگر وظایف و اختیارات این شورا در شهرستان‌ها به‌درستی انجام شود، بسیاری از مشکلات موجود در حوزه آموزش‌وپرورش با تلاش همین شوراها برطرف می‌شود؛ گرچه تاکنون نیز مشکلات زیادی برطرف شده است.

این مقام مسئول از وجود ۶۵۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور خبر داد و عنوان کرد: این خیران از ماهی ۱۰۰ هزار تومان تا ارقام بسیار بالا در امر مدرسه‌سازی در نقاط مختلف کشور هزینه و سرمایه‌گذاری می‌کنند که این مهم در سایه اقدامات این شورا انجام شده است.

وی، مسئله تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های وزارت آموزش عنوان کرد و ابراز داشت: امسال با مشارکت جمعی از خیرین، جامعه خیرین تجهیز هنرستان‌ها را تشکیل داده‌ایم و به دنبال ثبت آن برای جلب مشارکت بیشتر در این جهت هستیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: امروز دفتر همکاری مشترک بین شرکت‌های صنعتی با آموزش‌وپرورش در استان یزد افتتاح گردیده که این مهم مشارکت روش‌مند و دقیق برای آموزش‌وپرورش در سطح استان قلمداد می‌شود؛ چراکه این موضوع یک اقدام مستمر برای آموزش هنرجوهای هنرستان‌ها در محیط کار و با حضور استادان مجرب است و منجر به اشتغال به تحصیل بسیاری از همین دانش‌آموزان می‌شود.

عمادی یادآور شد: به هر میزانی که به مسئله برون‌سپاری آموزش دانش‌آموزان کاردانش توجه بیشتری صورت گیرد، به همان میزان از نیاز به تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌ها صرفه‌جویی می‌شود و زمینه بهبود کیفی کاردانش نیز فراهم می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشارکت مردم در مدرسه‌داری همانند مشارکت آن‌ها در مدرسه‌سازی است، اذعان کرد: راه‌اندازی کانون تأسیس مدارس غیردولتی یکی از اقدامات مؤثر در راستای در امر مدرسه‌داری است؛ همچنین درواقع توجه به تنوع در روش‌های آموزشی، هزینه‌های دولت در این حوزه کاهش پیدا می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه سند تحول بنیادی در آموزش‌وپرورش مهارت محوری را در اولویت اجرایی قرار داده است، خاطرنشان کرد: استان یزد ۲۵ سال رتبه نخست کنکور کشور را داشته که قابل تقدیر است؛ اما بایستی توجه داشت که سند تحول بنیادین ما نیاز به یک تغییر جهت از آموزش‌های نظری به آموزش‌های مهارتی دارد و بایستی توجه به آموزش‌های مهارتی افزایش یابد.

فارس یزد




آدرس کوتاه :