شناسه : 36956530
معاون فنی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد:


معاون فنی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: بهره‌برداری از خودروهای حمل و نقل عمومی در فصل‌های بهار و تابستان مقرون به صرفه نیست و 14 مینی‌بوس‌ در مهرماه وارد مسیر می‌شوند.

به گزارش یزدرسا، چند روز پیش خبری از حمیدرضا قمی عضو شورای شهر یزد منتشر شد؛ وی مطرح کرده بود کسانی که نگران صرفه جویی هستند بهتر است نگاهی هم به سازمان حمل و نقل داشته باشند که بیش از ۲۰ میلیارد تومان در سال بدون برنامه ریزی دقیق هزینه می‌شود و یک سال تمام؛ مینی‌بوس‌های خریداری رها شده و این کار چه توجیهی دارد.

قمی عنوان کرده بود: قرار بود این مینی‌بوس‌ها سه ماهه وارد خط شوند و مورد استفاده شهروندان قرار گیرند اما هنوز انجام نشده و بعد از یک سال، پول شهرداری هدر رفته و علاوه بر استهلاک، حداقل ۳ تا ۴ میلیون حق بیمه آنها بوده و یک فرد باید جوابگوی مردم باشد و نگویند که اعضای شورای شهر نسبت به این موضوع بی تفاوت بودند.

داوود زارع بیدکی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در این خصوص گفت: سال گذشته 12 دستگاه اتوبوس و 14 دستگاه مینی بوس خریداری شد که اتوبوس‌ها وارد مسیر حمل و نقل عمومی یزد شده‌اند و برای نحوه واگذاری مینی‌بوس‌ها نیز فراخوان گذاشته شد.

وی ادامه داد: امروز در جلسه هیئت مدیره به این فراخوان پرداخته شد و تا یک الی دو هفته دیگر در صحن علنی شورا تصمیم نهایی در مورد نحوه واگذاری مینی‌بوس‌ها گرفته می‌شود.

معاون فنی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد عنوان کرد: نحوه واگذاری این مینی بوس اینگونه است که یا باید برای بهره برداری از این مینی بوس‌ها راننده به کار گرفته شوند و یا اینکه مینی‌بوس‌ها به بخش خصوصی واگذار شوند که اولویت ما واگذاری مینی بوس ها به بخش خصوصی است.

زارع تصریح کرد: بهره برداری از خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل تعطیلی مدارس و آموزشگاه‌ها و تقاضای کم سفر در فصل‌های بهار و تابستان مقرون به صرفه نیست و هزینه در بردارد و اکثر اوقات خودروهای جدید ناوگان حمل و نقل عمومی در مهرماه وارد مسیر می‌شوند و این مینی‌بوس‌ها نیز در همین زمان وارد مسیر حمل و نقل عمومی می‌شوند.

وی با اشاره به وجود 16 اتوبوس گازسوز در پارکینگ سازمان حمل و نقل بار و مسافر یزد گفت: متاسفانه به این اتوبوس‌ها کارت سوخت تعلق نمی‌گیرد، استفاده از آنها مقرون به صرفه نیست و هزینه بسیار بالایی دارند و از آنجا که مدل 86 نیز هستند قابل واگذاری به بخش خصوصی نیستند و بخش خصوصی قطعات گازی انها را نیز نمی‌تواند تامین کند از این جهت به دنبال دریافت مجوز برای تغییر نوع سوخت آنها هستیم.

انتهای پیام/

 




آدرس کوتاه :