مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد مطرح کرد:
سهم ۵۶ درصد روزنامههای یزد از آگهیهای دولتی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: بر اساس نمودارهای موجود، ۴۴ درصد آگهیهای صادرشده در جراید سراسری و ۵۶ درصد در مطبوعات محلی منتشر شده است که این موضوع بیانگر نقش پررنگ رسانههای بومی در اطلاعرسانی و تبلیغات است.
حجتالاسلام عباس دانشی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا» با اشاره به آخرین آمار آگهیهای دولتی که میان روزنامههای استان یزد توزیع شده گفت: بر اساس نمودارهای موجود، ۴۴ درصد آگهیهای صادرشده در جراید سراسری و ۵۶ درصد در مطبوعات محلی منتشر شده است که این موضوع بیانگر نقش پررنگ رسانههای بومی در اطلاعرسانی و تبلیغات است.
وی ادامه داد: در ششماهه نخست سال ۱۴۰۳ تعداد ۲ هزار و ۷۱۱ مورد آگهی در سطح استان ثبت شده بود، درحالیکه این رقم در مدت مشابه سال ۱۴۰۴ به ۲ هزار و ۱۰ مورد کاهشیافته که نشاندهنده افت حدود ۷۰۰ موردی آگهیهاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به میزان ریالی آگهیهای دولتی منتشرشده در روزنامههای استان یزد تصریح کرد: در نیمه ۶ماهه اول سال ۱۴۰۳ مجموع مبالغ آگهیها حدود ۴۸ میلیارد ریال بوده و در ۶ماهه اول سال ۱۴۰۴ این رقم به حدود ۴۲ میلیارد ریال رسیده است.
وی با بیان اینکه کاهش تعداد و مبلغ آگهیها میتواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله وضعیت اقتصادی، تغییر رویکرد دستگاههای اجرایی در اطلاعرسانی و گسترش بسترهای دیجیتال افزود: با وجود این شرایط، مطبوعات محلی استان همچنان نقش مؤثری در انتقال پیامها، شفافسازی عملکرد ادارات و ترویج فرهنگ عمومی دارند و باید از آنها حمایت مؤثرتری صورت گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: انتشار عادلانه آگهیها میان رسانههای محلی و سراسری، شفافیت در فرآیند توزیع و ایجاد سامانههای نظارتی از جمله اقداماتی است که این ادارهکل در دستور کار خود قرار داده تا ضمن حمایت از رسانههای استان، اعتماد عمومی نسبت به نظام اطلاعرسانی تقویت شود.
انتهای خبر/
short_link
comment / reply_from
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!