
مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان یزد:
۸۰ درصد جمعیت استان یزد کارگران هستند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: حدود ۸۰ درصد جمعیت استان را کارگران تشکیل میدهند که نیروی محرکه اصلی چرخه تولید بهشمار میآیند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا» به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، فرهاد شیخی به مناسبت هفته کار و کارگر، در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد که با حضور رؤسای تشکلهای کارگری استان و دبیر اجرایی خانه کارگر برگزار شد، بر جایگاه برجسته جامعه کارگری در استان تأکید کرد.
وی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد جمعیت استان را کارگران تشکیل میدهند که نیروی محرکه اصلی چرخه تولید بهشمار میآیند. توجه به مسائل این قشر نباید به مناسبتها محدود شود، بلکه باید در برنامهریزیهای کلان استان مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به ضرورت سرمایهگذاری هدفمند در حوزه تولید گفت: سرمایهگذاری تنها محدود به منابع مالی نیست؛ سرمایه انسانی، مهمترین رکن تولید است. سرمایههای خردی که در اختیار مردم قرار دارد، باید با ساز و کار مناسب به سمت تولید هدایت شود.
وی افزود: در جامعه کارگری استان، نیروهای نخبه، متخصص و خلاق بسیاری حضور دارند که ظرفیت تبدیل شدن به الگوهای موفق را دارند. رسانه ملی میتواند نقش کلیدی در معرفی این افراد، ترویج فرهنگ کار و ارتقاء شأن کارگران ایفا کنند.
شیخی هفته کار و کارگر را فرصتی برای پاسداشت تلاشهای صادقانه این قشر دانست و افزود: این هفته نباید صرفاً به برگزاری مراسم نمادین محدود شود، بلکه باید با نگاهی عمیقتر، بستری برای بیان مطالبات کارگران و ارائه تصویر واقعی از جایگاه آنها در اقتصاد کشور فراهم آید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد پیشنهاد داد که مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد مشاور رسانهای در حوزه جامعه کارگری که بیشترین درصد از جمعیت استان یزد را به خود اختصاص داده است برای ارتباط بهتر با تشکلات کارگری و رسانه ملی انتخاب نماید.
احسان کریمی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد نیز در این نشست با بیان اهمیت بازنمایی نقش کارگران در رسانه ملی، به خاطرهای تأثیرگذار از پخش یک کلیپ کارگری اشاره کرد و گفت: در این کلیپ که مربوط به مراسم دعای ندبه بود، کارگری چای به دهان پدرش میداد که دو دست خود را در راه انقلاب فدا کرده بود. این فیلم کوتاه که در حین پخش دعای ندبه از رسانه ملی منتشر شد، بازتاب جهانی یافت و بیش از ۷ میلیون بار دیده شد. چنین روایتهایی، قدرت رسانه را در تبیین جایگاه کارگران نشان میدهد.
وی ادامه داد: پوشش رویدادهای هفته کارگر و همچنین اختصاص برنامهای در صدا یا سیمای مرکز یزد برای کارگران در دستور کار قرار دارد.
در پایان این نشست، دهقانی دبیر اجرایی خانه کارگر نیز با اشاره به دغدغههای جامعه کارگری، خواستار توجه بیشتر به نیازها، مسائل رفاهی و معیشتی کارگران در برنامههای رسانهای شد.
انتهای خبر/