حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل زندان‌های استان یزد خبر داد:

آزادی ۳ زندانی به‌مناسبت هفته بسیج

آزادی ۳ زندانی به‌مناسبت هفته بسیج

مدیرکل زندان‌ها و نایب‌رئیس هیئت‌امنای ستاد مردمی دیه استان یزد گفت: با برگزاری آیین گلریزان و کمک خیران از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۰ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار «یزدرسا»؛ رضا مقبلی در آیین گلریزان که به‌منظور آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، به مناسبت هفته بسیج در محل زورخانه پوریای ولی زندان مرکزی برگزار شد، ضمن قدردانی از جهادگران شرکت‌کننده در این آیین با اشاره به آیه هفتم سوره ابراهیم « وَإِذۡ تَأَذَّنَ رَبُّكُمۡ لَئِن شَكَرۡتُمۡ لَأَزِيدَنَّكُمۡۖ وَلَئِن كَفَرۡتُمۡ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيد؛ » اظهار کرد: برگزاری چنین آیین‌هایی بسیار زیبا بوده؛ چراکه لحظاتی که آدمیان برای اهداف والای انسانی تلاش می‌کنند، لحظات مقدسی است و این آیین هم مصداق چنین لحظاتی است.
مدیرکل زندان‌ها و نایب‌رئیس هیئت‌امنای ستاد مردمی دیه استان یزد در رابطه با وضعیت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۷ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده‌اند.
وی ادامه داد: از این تعداد افرادی که آزادشده‌اند یک مورد مربوط به دیه، ۶۹ مورد مالی، ۳۳ مورد مهریه و چهار مورد با موضوع نفقه بوده است.
مقبلی تصریح کرد: تعداد سه زندانی جرائم غیرعمد با برگزاری این آیین گلریزان شامل دو نفر محکوم مالی و یک نفر محکوم دیه آزاد خواهند شد و تعداد آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان یزد از ابتدای سال تاکنون به ۱۱۰ نفر خواهد رسید.
مدیرکل زندان‌ها و نایب‌رئیس هیئت‌امنای ستاد مردمی دیه استان یزد ادامه داد: ستاد دیه استان یزد الگویی برای سایر ستادهای دیه در کشور است، چراکه با برگزاری پویش‌های مختلف در زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد موفق عمل کرده‌اند.
وی اجرای پویش «بخشش کریمانه» به‌ مناسبت دهه کرامت، پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی» در ماه محرم، پویش «قدم قدم تا آزادی» در ماه صفر، پویش «وحدت رهایی» در هفته وحدت، برگزاری آیین گلریزان در جشنواره انار تفت را ازجمله این پویش‌ها عنوان کرد و گفت: به دنبال برگزاری این پویش‌ها ۵۱ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده‌اند.
مقبلی رقم بدهی زندانیان آزاد‌شده را ۲۲۵میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

گفتنی است اجرای سرود و ورزش باستانی توسط مددجویان از دیگر برنامه‌های اجرایی در این آیین بود و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیرین و نیکوکاران به ستاد مردمی دیه استان اهدا شد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از