حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس‌کل دادگستری یزد خبر داد:

آزادی ۷زندانی جرائم غیرعمد با پویش یلدای رهایی

آزادی ۷زندانی جرائم غیرعمد با پویش یلدای رهایی

رئیس‌کل دادگستری و رئیس هیئت‌امنای ستاد مردمی دیه استان یزد از آزادی هفت زندانی غیرعمد با اجرای پویش یلدای رهایی خبر داد.

غلامعلی دهشیری در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبری «یزدرسا» گفت: این پویش برای چهارمین سال متوالی با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و صدا‌وسیمای مرکز یزد اجرا و تعداد هفت زندانی غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

 

رئیس‌کل دادگستری یزد ضمن تقدیر و تشکر از نیکوکاران دارالعباده به‌دلیل کمک‌های خود برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در این ایام اظهارکرد: رقم بدهی این زندانیان ۱۳۳ میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت‌مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۱۱۹ میلیارد و ۴۶۶ میلیارد ریال از این مبلغ تامین و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۳ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این هفت نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

 

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزادشده تعداد سه مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد سه محکوم مربوط به پرداخت مهریه و تعداد یک محکوم مربوط به پرداخت نفقه بودند.

 

این مقام مسئول در پایان گفت: ستاد مردمی دیه استان یزد موضوع جذب کمک و آزادی زندانی را تنها محدود به یک ماه و یا ایام خاص نکرده و در تمام مناسبت‌های سال اقدام به برگزاری پویش‌هایی برای آزادی مددجویان مالی می‌کند که بسیاری از این پویش‌ها به‌عنوان نمونه بسیار خوب برای استان‌های دیگر در کشور است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از