حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد عنوان کرد:

آمادگی هلال‌احمر استان در نوروز ۱۴۰۳

آمادگی هلال‌احمر استان در نوروز ۱۴۰۳

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد از برگزاری دوره بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌احمر باهدف افزایش توانمندی و سرعت عمل در طرح نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا» به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان یزد، محمد عشقی اظهار داشت: دوره بازآموزي امداد و نجات جاده‌ای مخصوص طرح نوروز ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از نجاتگران، امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان یزد به میزبانی جمعیت هلال‌احمر شهرستان تفت برگزار شد.

وی  گفت: این دوره بازآموزی علاوه بالابردن توان امدادي نيروها، آمادگي آنان را جهت حضور مناسب در صحنه‌های حادثه به‌عنوان كمك دهنده اول تقويت خواهد کرد و امدادگران و نجاتگران علاوه بر مرور تجربیات با مسائل جدید و بروز مطرح در حوزه امداد و نجات آشنا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد با بیان اینکه  این طرح در دانوبت  که نوبت اول در تاریخ ۲۹ بهمن و نوبت دوم در تاریخ ۱ اسفندماه برگزار شد، عنوان کرد: امدادگران و نجاتگران در اين دورهٔ بازآموزی مباحثی همچون کمک‌های اولیه، اقدامات پیش بیمارستانی، آشنایی با خودروی نجات، آمبولانس و تجهیزات آن، مدیریت در صحنه، نحوه رهاسازی و تثبیت خودروها، چرخه پاسخگویی به حوادث به‌صورت میدانی و کار عملی از طریق انجام سناریوهای مختلف، امداد و نجات در کوهستان و… را فراگرفتند.

وی  با بیان اینکه از توان مربیان مجرب و باتجربه استان خراسان جنوبی در این دوره استفاده شده است و همچنین از تجربه مربیان هلال‌احمر یزد نیز در استان خراسان جنوبی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: نجاتگران و امدادگران شرکت‌کننده در این دوره بازآموزی ۱۶ساعته باید بتوانند حدنصاب نمره قبولی را کسب کنند تا در طرح نوروزی و در عملیاتهای امداد و نجات مشارکت داشته باشند.

عشقی بیان کرد : به منظور آمادگی بیش از پیش و ایجاد آرامش در جاده‌ها طرح امداد و نجات نوروزی هر سال از سوی جمعیت هلال احمر در ایام نوروز اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: ۱۲ پایگاه جاده‌ای ثابت در استان هدف‌گذاری شده است که ۲۴ ساعته فعال و در خدمت مردم است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گفت: طرح نوروزی باتوجه‌به ابلاغ دکتر کلیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور از ۲۴ اسفند آغاز خواهد شد و تا ۱۷ فروردین‌ماه ۲۴ ساعته در حالت آماده‌باش خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه ما به مردم عزیز این است که سرعت ایمن را در جاده‌ها رعایت کنند تا سفر بی‌خطر داشته باشند و اگر هم با حادثه‌ای مواجه شدند تلفن ۱۱۲ هلال‌احمر پاسخگوی ۲۴ ساعته هم‌وطنان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از