حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خبر داد:

اجرای 103 برنامه در هفته دفاع مقدس در یزد

اجرای 103 برنامه در هفته دفاع مقدس در یزد

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از اجرای 103 برنامه در هفته دفاع مقدس در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، سردار حسین زارع کمالی عصر امروز به مناسبت شروع هفته دفاع مقدس در جمع اصحاب رسانه استان و در محل دهکده مقاومت یزد با اشاره به اینکه مردم ایران همواره ثابت کردند که در برابر متجاوزان ایستادند و اجازه هیچ گونه عرض اندامی به دشمنان نمی‌دهند، اظهار داشت: در استان یزد حدود ۲۵ درصد شهدا را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند که نشان از آن دارد که نوجوانان شانه به شانه جوانان و پیران می‌ایستند و قدمی عقب نمی‌ایستند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس نشان داد مردم ایران در برابر ظلم تحت هر شرایطی ایستادگی می‌کنند و قدمی پا پس نمی‌کشند و علیرغم اینکه باطل دارای تجهیزات باشد اما حق همیشه پیروز است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: هرجایی که بعد از دفاع مقدس به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی توجه کردیم پیروز شدیم و در عین حال دفاع مقدس ثابت کرد که پیروزی تحت شرایطی ذیل فرامین امامین انقلاب در دسترس است.

زارع کمالی با بیان اینکه کشور عزیزمان با شرایطی که دستان خالی داشت و هیچ گونه تجهیزاتی نداشتیم به امروز رسیده‌ایم که ابرقدرت‌های جهان خواهان تجهیزات نظامی تولید ایران هستند، خاطرنشان کرد:  در دهه ۸۰ رسیدیم به ضربه متقابل و امروز رسیده‌ایم به آخرین مرحله تقابل نظامی که ضربه اول است، و تمام این اتفاقات به پاس رشادت جوانان و مادران و فرزندان انقلاب شکل گرفت.

فرمانده سپاه الغدیر با تاکید بر اینکه رسم شیدایی ۴ به مانند سال قبل با نگاه به پتانسیل استانی و ظرفیت‌های استانی اجرا شد، تصریح کرد: در مدت ۷ شب اجرای رسم شیدایی ۴، بیش از ۴۲۰ نفر از بسیجیان استان به ایفای نقش خواهند پرداخت و مراحل تشکیل انقلاب و همچنین وظایفی که در زمینه ظهور منجی عالم بشریت برعهده داریم را به نمایش خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: در رسم شیدایی ۴، اقدامات منافقین و عملیات قدس۵ و نقش رزمندگان تیپ الغدیر، وقایع ظهر عاشورا، جانفشانی رزمندگان اسلام در برابر داعش ساخته دست استکبار جهانی و حادثه راسک و همچنین عملیات وعده صادق و تنبیه رژیم صهیونیستی مهمترین مولفه‌هایی است که به نمایش گذارده خواهد شد.

زارع کمالی با بیان اینکه در کنار رسم شیدایی ۴ نمایشگاهی برپا خواهد شد، تصریح کرد: در حاشیه مراسم رسم شیدایی ۴ نمایشگاه‌های شهرستانی در زمینه ظهور امام زمان (عج) به نمایش گذاره می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر با اشاره به اینکه۱۰۳ برنامه و  ۲ هزار و۵۰۰ ریزبرنامه در سطح استان توسط اقشار مختلف بسیج و سپاه الغدیر اجرا می شود، گفت: اجرای رژه دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور با ۲۳ گروهان رژه رونده از اقشار مختلف نیروهای نظامی و رژه ۴۷ گروهان زرهی، افتتاح نمایشگاه نقش استان در پیروزی انقلاب اسلامی، میز خدمت و معاینه و ویزیت رایگان تیم‌های پزشکی، اجرای پاتوق بزرگ فرهنگی در میادین استان، ادامه مرمت و بازسازی منازل مسکونی محرومان، اجرای رویداد سازش برای نوجوانان دهه ۹۰ و مسابقات قرانی بسیج که تا امروز نزدیک به ۵۰ هزار نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند، از جمله برنامه‌های سپاه الغدیر است.

وی ادامه داد: تهیه بسته‌های لوازم‌التحریر و جهیزیه برای خانواده‌های محرومان، برگزاری یادواره‌های آبروی محله، همایش تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس، افتتاح پاتوق‌های دخترانه و برگزاری رزمایش اقتدار بسیج از مهمترین برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس یک شهید گمنام در استان یزد تشییع خواهد شد، گفت: مراسم استقبال از این شهید نیز حتما با حضور پرشور مردم برگزار خواهد شد.

در ادامه این مراسم سرهنگ حرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دوران دفاع مقدس و ایثار و شجاعت رزمندگان کشورمان باعث شد تمام تئوری‌های جنگی تغییر کند، تصریح کرد: برنامه‌های دفاع مقدس فقط محدود به این هفته نیست و در تمام طول سال شاهد برگزاری برنامه‌های متعدد در جهت زنده نگه داشتن یاد شهدا هستیم،  غبار‌روبی قبور شهدا و رونمایی از ۱۳ کتاب دفاع مقدس و۱۴ کتاب صوتی و تجلیل از حدود ۵ هزار و ۵۰۰ رزمنده دفاع مقدس از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از