حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
مدیر منطقه یک شهرداری یزد خبر داد:

احداث زمین ورزشی در منطقه ۱ شهرداری یزد

احداث زمین ورزشی در منطقه ۱ شهرداری یزد

مدیر منطقه یک شهرداری یزد گفت: ۵ هزار و ۸۰۰ مترمربع زمین‌ ورزشی در طی ۳۶ ماه گذشته در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است.

 سید علیرضا رسولی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» اظهار کرد: مجموعاً در پنج بوستان از شهر ۵ هزار و ۸۰۰  مترمربع زمین ورزشی در منطقه یک شهرداری یزد احداث شده است.

وی افزود: باتوجه‌به کمبود فضای ورزشی و تفریحی در این منطقه و باهدف افزایش سرانه ورزشی شهر، پنج زمین ورزشی در بوستان‌های شهر اجرا شد.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد ادامه داد: در طی این دو سال گذشته در منطقه یک پنج پارک و بوستان مجهز به زمین ورزشی شد و در دسترس عموم شهروندان قرار دارد.

وی افزود: مجموعاً در بوستان‌های دانش، گل‌ها، کوچه بیوک، سایت عسکریه و بوستان سجاد پنج زمین ورزشی به مساحت ۵ هزار و ۸۰۰  مترمربع اجرا شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد ادامه داد: تأمین زمین ورزشی در پارک‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و منجر به ارتقای سلامت جسمی و روانی شده و فرصتی مناسبی را برای مردم فراهم می‌کنند تا به‌صورت رایگان و در محیطی امن و آرام به ورزش بپردازند.

رسولی خاطرنشان کرد: تشویق مردم به سبک زندگی فعال یکی از مهم‌ترین مباحث فرهنگی است که باید در جامعه موردتوجه قرار بگیرد، وجود زمین‌های ورزشی در پارک‌ها می‌تواند مردم را به داشتن سبک زندگی فعال‌تر تشویق کند. این امر به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان اهمیت دوچندان دارد که می‌توانند از سنین پایین به فعالیت ورزشی و فعالیت بدنی عادت کنند و بیماری‌ها، آسیب‌های اجتماعی و چاقی را در کودکان کاهش دهد.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد با اشاره به نقش شهرداری در بهبود کیفیت زندگی شهری گفت: زمین‌های ورزشی می‌توانند به بهبود کیفیت زندگی در مناطق شهری کمک کنند. این فضاها به‌عنوان نقاط جذب گردشگران و ساکنان محلی عمل کرده و زیبایی و جذابیت شهر می‌دهند.

رسولی در پایان گفت: تأمین زمین‌های ورزشی در پارک‌ها نه‌تنها به بهبود سلامت و رفاه عمومی کمک می‌کند، بلکه به ارتقای کیفیت زندگی و افزایش تعاملات اجتماعی نیز منجر می‌شود؛ بنابراین، سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند نتایج مثبت و بلندمدتی برای جامعه به همراه داشته باشد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از