حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
بازرس کل استان یزد خبر داد:

اصلاح حقوق کمتر محاسبه‌شده معادن در سال‌های گذشته

اصلاح حقوق کمتر محاسبه‌شده معادن در سال‌های گذشته

بازرس کل استان یزد از شناسایی و اصلاح حقوق دولتی کمتر محاسبه‌شده معادن در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با ورود بازرسی کل استان خبر داد.

رضا مختاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» اظهار کرد: با ورود و پیگیری این بازرسی کل، حقوق دولتی کمتر محاسبه‌شده برخی از معادن استان طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شناسایی و اصلاح شد.

بازرس کل استان عنوان کرد: حقوق دولتی تعدادی از معادن استان یزد طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به دلایلی از قبیل بروز اشتباه در محاسبه میزان واقعی استخراج سالیانه، ضریب پایه حقوق دولتی و قیمت فروش ماده معدنی، بالغ‌بر یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان کمتر محاسبه شده است.

وی بیان کرد: با ورود و پیگیری هیأت بازرسی این سازمان، مراتب پس از شناسایی، به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شد تا در این خصوص ضمن اصلاح حقوق دولتی نسبت به ابلاغ به بهره‌برداران مشمول و وصول آن اقدام شود.

بازرس کل قضایی استان گفت: با توجه به اینکه رصد و نظارت این موضوع در دستور کار مستمر این بازرسی کل قرار دارد؛ لذا ضروری است دستگاه‌های متولی امر اهتمام و پیگیری لازم را به‌منظور وصول حقوق دولت داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از