حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام‌جمعه شهرستان بهاباد:

اطاعت‌پذیری از ولی‌فقیه ویژگی برجسته شهید سلیمانی بود

اطاعت‌پذیری از ولی‌فقیه ویژگی برجسته شهید سلیمانی بود

امام‌جمعه شهرستان بهاباد روحیه اطاعت‌پذیری شهید حاج قاسم سلیمانی را یادآور شد و گفت: پیروی از ولایت‌فقیه به معنای واقعی در شخصیت این سردار شهید متبلور بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی بشکانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» با بیان اینکه سردار سلیمانی به‌عنوان مدیر مردمی و انقلابی موفق در جمهوری اسلامی قلمداد می‌شد، اظهار کرد: برای یافتن میزان ارزشمندی هر سوژه‌ای، مقایسه کردن ویژگی‌ها یکی از راهکارها است؛ چراکه اصولاً تا چیزی در مقام قیاس نباشد؛ مطلب موردنظر نمود پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: در همه دنیا فعالیت در نهادهای نظامی به‌عنوان یک شغل در نظر گرفته و به دیدگاه هدف، آرزو و نهاد انقلابی نمی‌نگرند؛ در جمهوری اسلامی شکل‌گیری سپاه و بسیج به‌عنوان شغل تلقی نمی‌شود که مثلا طرف بگوید من اول مدتی می‌جنگم، بعد درجه می‌گیرم و هدف درجه گرفتن باشد؛ بلکه در سپاه هدف مقدسی دنبال می‌شود و نمی‌توان از آن به‌عنوان نهادی برای اشتغال یاد کرد؛ شهید حاج قاسم سلیمانی در این نهاد به دنبال هدفی مقدس بود.

امام‌جمعه شهرستان بهاباد با اشاره به ویژگی شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی فرزند عشایر بود و طبعاً ذات عشایری، ذات شجاعت، ریسک و خود را به خطر انداختن است؛ کسی که از اول اهل شجاعت بوده و ترسی به خود راه نمی‌داده است.

وی با بیان اینکه خانواده شهید سلیمانی، خانواده مهمان‌نوازی بوده و این رفت‌وآمد مهمان تأثیر گسترده‌ای در شکل‌گیری شخصیتی ایشان داشته است، گفت: این شهید بزرگوار با قدرت و اراده‌ای که داشت برای رشد شخصیتی خود در ابعاد مختلف تلاش کرد که باعث شد شخصیتی استوار چون فولاد آب‌دیده ساخته شود.

ابراهیمی بشکانی روحیه اطاعت‌پذیری شهید حاج قاسم سلیمانی را یادآور شد و افزود: پیروی از ولایت‌فقیه به معنای واقعی در شخصیت این سردار شهید متبلور بود.

امام‌جمعه شهرستان بهاباد بیان کرد: در خاطرات شهید سلیمانی آمده است که وی با علمای اسلامی بزرگ و برجسته حدود ۵۰ کشور مختلف دیدار کرده است و بعد خدا را گواه می‌گیرد که فردی عالم‌تر، حکیم‌تر، شجاع‌تر، باتقواتر، مدیرتر، آگاه‌تر از رهبر انقلاب ندیده‌اند؛ و به همین خاطر عاقبت‌به‌خیری را در اطاعت از ولی‌فقیه، این حکیم فرزانه عنوان کرد.

وی شهید سلیمانی را مرد بزرگ، متدین و یک قهرمان واقعی توصیف و تصریح کرد: شهید سلیمانی در ولایت‌پذیری خاص و منحصربه‌فرد بود.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از