حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیر روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان یزد خبر داد:

اعزام تیم تخصصی برای انتقال پیکر کوهنورد یزدی

اعزام تیم تخصصی برای انتقال پیکر کوهنورد یزدی

مدیر روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: تیم تخصصی کوهستان و واکنش سریع هلال‌احمر با کلیه تجهیزات به محل فوت کوهنورد یزدی اعزام شده‌اند.

مهدی اقبالی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار کرد: بعد از گزارشی که عصر روز جمعه ۱۴ مهرماه مبنی بر مفقود شدن کوهنورد یزدی در ارتفاعات برف‌خانه شیرکوه به هلال‌احمر اعلام شد، تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر اعم از تیم واکنش سریع، تیم کوهستان به منطقه اعزام شدند.

مدیر روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان یزد ادامه داد: تا جایی‌که امکان داشت در طول روز عملیات جستجو انجام شد؛ این عملیات در شب به‌دلیل شرایط منطقه امکان نداشت. امدادگران در پناهگاه‌های منطقه، شب را گذرانده و مجدد صبح زود عملیات جستجو را انجام دادند.

وی افزود: متأسفانه بعد از چهار روز جستجو، پیکر بی‌جان کوهنورد در دره‌ای که در نزدیکی قله برف‌خانه هست، بین شکاف کوه پیدا شد.

اقبالی عنوان کرد: تیم‌های مختلفی اعم از تیم امداد و نجات کوهستان، تیم واکنش سریع، هيئت کوهنوردی استان، گروه‌های محلی و مردمی، مخابرات، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، پیشکسوتان کوهنوردی، تیم‌های پهپادی، گروه سگ‌های ردیاب و... برای پیدا کردن این کوهنورد از همان روز حادثه تلاش کردند.

وی گفت: تمام مسیرهایی که به منطقه قله برفخانه بود، چه دره‌هایی که از دامن به پناهگاه ختم می‌شد و چه دره‌هایی که از پناهگاه به قله ختم می‌شد، تجسس شد.

مدیر روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان یزد ادامه داد: متأسفانه مسیری که کوهنورد در آن محل پیدا شد، جایی بوده است که دید کافی نداشته و دور از چشم پهپادها و امدادگران بوده است.

وی گفت: پیکر بی‌جان مهدی دهقانی توسط تیم کوهنوردی اعزام شده پیدا شد و بالگردی که به پرواز درآمد تاثیری در روند پیدا کردن این کوهنورد نداشته است.

این مقام مسئول اظهار کرد: بالگرد هلال‌احمر به‌دلیل قابلیت پرواز در ارتفاع بالا و با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان جستجو نداشت.

اقبالی افزود: از بالگرد اورژانس استفاده شد؛ اما به علت اینکه جسد در نقطه کور قرار داشت؛ امکان ردیابی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: طی بررسی‌های اولیه ضربه واردشده به سر و خونریزی به‌گونه‌ای بوده است که این کوهنورد یزدی در همان ساعات اولیه فوت کرده است.

اقبالی ادامه داد: در حال حاضر تیم تخصصی کوهستان و واکنش سریع هلال‌احمر با کلیه تجهیزات به محل فوت این کوهنورد اعزام شده‌اند و تلاش خواهند کرد هرچه سریع‌تر پیکر مهدی دهقانی را انتقال دهند.

وی گفت: با توجه به اینکه انتقال پیکر این کوهنورد نیاز به ایجاد کارگاه و طناب اندازی دارد، در صورتی که زمان اجازه دهد و امدادگران به شب نخورند، این کار انجام خواهد شد، در غیر این‌صورت به صبح فردا موکول خواهد شد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از