حالت تاریک
شنبه, 29 اردیبهشت 1403
مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری یزد عنوان کرد:

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: با افزایش اعتبار مجموعه بازار جعفرخان امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یزدرسا به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی و گردشگری یزد، رستگاری در بازدید از بافت‌های تاریخی شهر بفروئیه شهرستان میبد با قدردانی از مشارکت شورا و شهرداری بفروئیه در پروژه‌های میراث‌فرهنگی و مرمت بافت تاریخی این شهر گفت: اهتمام شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی کار ارزشمندی است که می‌تواند برای نقاط دیگر استان الگو باشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی در شهر بفروئیه از سوی شورا و شهرداری و میراث‌فرهنگی انجام شده است گفت: مسیر‌های گردشگری خوبی در بفروئیه تعریف شده است که امیدواریم باهمت و مساعدت اهالی بافت تاریخی و مدیریت شهری، به مرمت بنا‌های تاریخی سرعت داده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: با توجه به آمادگی شورا و شهرداری، میراث‌فرهنگی هم وظیفه دارد در این راستا مشارکت جدی‌تری داشته باشد.

رستگاری تصریح کرد: با اقدامات خوبی که شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی انجام داده است؛ با تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری و میراث‌فرهنگی امضا خواهد شد تخصیص اعتبار را افزایش خواهیم داد تا مجموعه بازار جعفرخان امسال تکمیل شود.

طباطبایی شهرداربفروئیه هم گفت: بازار جعفرخان یکی از پروژه‌های شاخص در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری است که ۲۵۰ متر طول دارد.

طباطبایی افزود: شهرداری مرمت این بازار را از سال گذشته آغاز و افتتاح آن را در دهه فجر داشته است که امیدواریم با مساعدتی که میراث‌فرهنگی خواهند داشت بتوانیم فاز دوم این پروژه را آغاز و تا پایان امسال به اتمام برسانیم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از