حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان یزد خبر داد:

امدادرسانی به ۱۷۷ نفر حادثه‌دیده در آبان‌ماه

امدادرسانی به ۱۷۷ نفر حادثه‌دیده در آبان‌ماه

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان یزد از انجام ۲۷ مورد حادثه و امدادرسانی به ۱۷۷ نفر حادثه دیده در آبان‌ماه توسط نیرو‌های امدادی هلال‌احمر استان خبر داد.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان یزد؛ محمد عشقی اظهار کرد: ۲۷ عملیات امدادونجات در یک‌ماه گذشته شامل: ۱۳ عملیات جاده‌ای، هفت مورد خدمات حضوری، یک مورد خدمات مناسبتی، یک مورد زلزله، یک مورد سیل و آب‌گرفتگی و چهار عملیات امدادونجات کوهستان بوده است.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان یزد افزود: طی این عملیات‌ها ۱۷۷ نفر دچار حادثه شدند که ۴۱ نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، ۹ نفر در خدمات حضوری، ۱۰۱ نفر در خدمات مناسبتی، ۲۰ نفر در عملیات سیل و آبگرفتگی و ۶ نفر در عملیات کوهستان از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: به دنبال این عملیات ۶ نفر نجات یافتند که سه نفر به‌صورت سرپایی درمان و سه نفر توسط آمبولانس هلال‌احمر به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال داده شدند.

این مقام مسئول در ادامه گزارش عملیات امدادونجات مجموع کل افراد اسکان داده‌شده در پایگاه امدادی این جمعیت را چهار نفر در یک ماه گذشته اعلام کرد.

خدمات‌رسانی ۳۰ تیم به حادثه دیدگان

عشقی افزود: ۱۱۰ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان در قالب ۳۰ تیم به همراه ۱۰ دستگاه روز آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای پنج مورد عملیات رها‌سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی و ست نجات به خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان پرداختند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان میانگین زمان حضور نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر استان در صحنه ( از اطلاع تا حضور در صحنه ) را ۱۵ دقیقه و ۳۲ ثانیه و همچنین مدت‌زمان آغاز تا پایان عملیات را یک ساعت و ۴۵ دقیقه و ۹ ثانیه اعلام کرد.

 

وی عنوان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال‌احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲ نیز به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هم‌وطنان در سطح استان خواهد بود.

شایان ذکر است این گزارش ارائه شده از تاریخ ۱ آبان ماه ۱۴۰۲ لغایت ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ می‌باشد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از