حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان یزد:

انجمن هنرهای نمایشی نیازمند همراهی هنرمندان است

انجمن هنرهای نمایشی نیازمند همراهی هنرمندان است

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان یزد با بیان اینکه انجمن هنرهای نمایشی برای حمایت از هنرمند، نیازمند درآمدزایی است، گفت: انجمن برای رسیدن به درآمدزایی، نیازمند همراهی هنرمندان است.

علی جاور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» در رابطه با ادعای برخی هنرمندان مبنی بر عدم حمایت انجمن هنرهای نمایشی استان یزد از آن‌ها اظهار کرد: وقتی انجمن منابع مالی نداشته باشد، چطور می‌تواند از هنرمندان حمایت کند؟

وی ادامه داد: قبلاً وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه‌ای را به انجمن‌های سراسر کشور اختصاص می‌داده‌اند که با استفاده از این بودجه برای حمایت از هنرمندان اقداماتی صورت گرفت. اما پس از چندی رویه عوض شد و انجمن در قالب موسسه در آمد؛ بدین‌صورت که باید خود موسسه درآمدزایی کرده تا بتواند از هنرمند حمایت کند. 

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان یزد با اشاره به اینکه هنرمندان انتظار دارند، انجمن مانند قبل که دارای ردیف بودجه بوده است، حامی هنرمندان باشد، افزود: برای رسیدن به مرحله حمایت انجمن از هنرمندان، خود هنرمندان باید به کمک انجمن بیایند تا بتوان گامی برای بهبود وضعیت تئاتر استان برداشت.

وی تصریح کرد: برای تقویت منابع مالی انجمن هنرهای نمایشی لازم است اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان همراهی کنند. 

جاور گفت: نباید انجمن را به دیده اورژانس بنگریم که هر زمان که هنرمندی دل‌درد می‌گیرد، به انجمن مراجعه کند؛ انجمن می‌تواند با دعوت از گروه‌های نمایشی سایر استان‌ها به درآمدزایی برسد و یا با اخذ حق عضویت از هنرمندان به منبع درآمد دست یابد اما همه این‌ها به حمایت و همراهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان بستگی دارد. 

وی ادامه داد: درست است که تئاتری‌ها با مشکلاتی چون کمبود سالن مواجه‌اند اما توافق و همکاری هنرمندان برای کاستن از مشکلات نیز اهمیت بالایی دارد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان یزد تأکید کرد: واقعیت این است که انجمن پولی ندارد که بتواند هنرمندان را یاری کند اما ضرورت دارد خود هنرمندان هم پای‌کار انجمن آمده و برای درآمدزایی انجمن تلاش کنند.

جاور با بیان اینکه ضرورت دارد هنرمندان و گروه‌های نمایشی خود نیز برای رونق دادن به تئاتر تدابیری بیندیشند، بیان کرد: در مواردی پیش آمده که هزینه انجمن را از جیب داده‌ام. هنرمندان باید درک کنند که انجمن در شرایطی سخت به سر می‌برد و با تبدیل‌شدن آن به موسسه باید به درآمدزایی برسد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان یزد در رابطه با وضعیت درآمدی گروه‌های نمایشی گفت: برخی گروه‌های نمایشی، در برخی اجراهای تئاتر درآمد خوبی کسب می‌کنند اما برخی نه‌تنها درآمدی ندارند؛ بلکه متحمل ضرر مالی خواهند شد.

وی تصریح کرد: اغلب در فرآیند اجرای تئاتر بازیگر و کارگردان مظلوم واقع می‌شود. بعضاً پیش می‌آید که پس از ماه‌ها از اجرای تئاتر هم‌چنان بازیگر به حقوق خود دست نیافته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از