حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون اداره راهداری استان یزد خبر داد:

اولویت صدور صورت‌وضعیت تنها برای مرزهای اربعینی

اولویت صدور صورت‌وضعیت تنها برای مرزهای اربعینی

معاون حمل‌ و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: با توجه به اوج سفرهای بازگشت زائران از کربلا از روزهای سوم تا پنجم شهریورماه، اولویت صدور صورت‌وضعیت تنها برای ناوگان مرزهای اربعینی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد، محمدرضا بشیری در رابطه با چگونگی سفرهای بازگشت زائران از کربلا اظهار کرد: علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های انجام شده نسبت به اینکه مرز تخصصی استان یزد، مرز چذابه است؛ اما بخش زیادی از زائران مرز مهران را با توجه به نزدیکی به کربلا، جهت سفرهای رفت‌ و برگشت خود در نظر گرفته‌اند.

وی افزود: با توجه به حجم زیاد زائران در حال حاضر هفت دستگاه اتوبوس در مرز مهران دپو شده است که تلاش داریم این تعداد را افزایش دهیم تا در زمان اوج بازگشت زائران، با مشکل مواجه نشویم و مردم استان پس از زیارت اربعین با آرامش خاطر و بدون دغدغه به شهرهای خود بازگردند.

معاون حمل‌ و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد با بیان اینکه روز گذشته تعداد 450 زائر در قالب 15 دستگاه اتوبوس به استان یزد اعزام شده‌اند، تصریح کرد: موج بازگشت زائران از شنبه دوم تا دوشنبه چهارم شهریورماه خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود یک‌ میلیون و 845 هزار نفر از مرز مهران و بالغ‌ بر 4 میلیون و 90 هزار نفر از تمامی مرزها، وارد کشور شوند.

وی تأکید کرد: شرکت‌های مسافربری امکان صدور صورت‌وضعیت به هیچ نقطه از کشور به جز مرزهای تعیین شده برای اربعین را ندارند و در روزهای آتی اولویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، بازگرداندن زائران از مرزها خواهد بود.

بشیری از تمامی زائران خواست که برای سفرهای بازگشت صبر و تحمل کافی داشته باشند تا مسئولان مربوطه نیز بتوانند در کمترین زمان ممکن ناوگان مورد نیاز آنان را تأمین نمایند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از