حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس سازمان بسیج مداحان حسینیه ایران:

ایجاد هم‌افزایی اولین راهبرد جامعه مداحان یزد است

ایجاد هم‌افزایی اولین راهبرد جامعه مداحان یزد است

رئیس سازمان بسیج مداحان و هئیات مذهبی حسینیه ایران گفت: اولین راهبرد و نگاه جامعه بسیج مداحان با توجه به رسال خود ایجاد هم‌افزایی با مجموعه‌های هدف است.

سید علی مختاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به برگزاری همایش «اذن خدمت» ویژه خادمین هیئات مذهبی حسینیه ایران در مشهد مقدس اظهار کرد: تکریم و تجلیل از خادمان هیئت‌های مذهبی حسینیه ایران در همایش جامعه مداحان استان یزد از مهمترین اهداف برگزاری این همایش چند روزه بود.

وی افزود: مدیران، نوحه‌خوانان، مداحان، شعرای آیینی و نوحه‌سرایان و آهنگسازان مذهبی در این همایش حضور داشتند و از تمام افراد شاخص این جامعه هدف دعوت به عمل آمد و از هر هیئت نیز حداقل یک فرد در این دوره حضور داشت.

رئیس سازمان بسیج مداحان و هئیات مذهبی حسینیه ایران با اشاره به دیگر اهداف برگزاری این همایش تصریح کرد: ایجاد همدلی و دوستی در میان جامعه هئیت‌های مذهبی استان یزد و معرفت‌افزایی در حوزه خدمت‌گزاری در آستان حضرت اباعبدالله حسین (ع) از دیگر اهداف برگزاری این همایش بود که در این راستا عنوان دوره «اذن خدمت» انتخاب شد.

وی افزود: در این همایش عمده سخنرانان در خصوص آداب نوکری اباعبدالله حسین (ع) و شاخصه‌های مهم در خدمت‌گزاری به عزادارن حسینی بحث و بررسی شد.

مختاری با بیان اینکه این همایش زمینه‌ساز تحول و اتفاقات خوبی در جامعه مداحان و هئیات مذهبی حسینیه ایران خواهد بود، ادامه داد: همراهی تمام اعضای شورای هئیات در این همایش چشمگیر و اثربخش بود و خوشبختانه استقبال خوبی از این همایش از سوی این جامعه شد.

وی تصریح کرد: حضور پیشکسوتان و پیرغلامان اباعبدالله حسین(ع) در این مراسم جلوه دیگری به این همایش بخشیده بود و وزن معنوی و دانشی این همایش را بسیار افزایش داده بود.

رئیس سازمان بسیج مداحان و هئیات مذهبی حسینیه ایران با اشاره به حضور شعرای آیینی در همایش «اذن خدمت» ویژه خادمین هیئات مذهبی حسینیه ایران عنوان کرد: تامین خوراک محتوایی در تمام هیئت‌های مذهبی برعهده شعرای آیینی است، و اگر بتوانیم در حوزه تولید محتوا و مضامین عاشورایی ناب قدم برداریم قطعا همگرایی و الگوسازی راهبردی و جریان‌ساز را در این حوزه شاخص شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بسیج مداحان خادم مجموعه‌های ستایشگری و حلقه اتصال آن‌ها است، عنوان کرد: اولین راهبرد و نگاه جامعه بسیج مداحان با توجه به رسالت خود، ایجاد هم‌افزایی و تعامل با تمام مجموعه‌های هدف است و تلاش بر این است که با تعامل سطح اقدامات مذهبی در این حوزه را افزایش دهیم.

انتهاب خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از