حالت تاریک
سه‌شنبه, 01 خرداد 1403
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه یزد:

بانوان خودشان سوخت‌گیری خودرو را انجام دهند

بانوان خودشان سوخت‌گیری خودرو را انجام دهند

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه یزد گفت: سوخت‌گیری برای خودروهای با راننده خانم جزو قوانین مصوب شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به جایگاه‌داران نیست و صرفا این اقدام برای تکریم بانوان و ارائه خدمات مطلوب‌تر انجام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، محمدرضا جلالی در گفتگو با رادیو یزد، در خصوص اطلاع‌رسانی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد در خصوص کارت سوخت جایگاه‌ها گفت: مقرر شده است 95 درصد سوخت‌گیری‌ها با کارت شخصی سوخت انجام گیرد، بنابراین همه مالکان و دارندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی نسبت به تهیه کارت سوخت اقدام کنند.

وی افزود: کسانی که به دلایلی کارت سوخت خودروی آنها مفقود شده است یا وسیله نقلیه آنها کارت سوخت ندارد توصیه می‌کنیم در اولین فرصت نسبت به پیگیری درخواست صدور کارت سوخت از طریق دفاتر پلیس+10 سطح استان اقدام کنند ضمن اینکه اخیرا صدور کارت سوخت در کمترین زمان ممکن انجام و تحویل آن از طریق پست انجام می‌شود.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه یزد در خصوص مشاهده فروش مکمل‌های بنزین در برخی جایگاه‌های سوخت در استان یزد گفت: توصیه اکید داریم با توجه به دستورالعمل‌های ستاد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران خرید و فروش مکمل‌های سوخت در جایگاه‌ها مجاز نیست و از نظر فنی نیز مهندسان فرآورده‌های نفتی نیز استفاده از این مکمل‌ها را برای خودروها تأیید نمی‌کنند و موجب ضرر می‌دانند.

وی افزود: به شهروندان توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان مکمل‌های سوخت را خریداری نکنند و  در صورت مشاهده فروش این مکمل‌ها در جایگاه‌های سوخت سطح استان و کشور با مرکز پاسخگویی شرکت نفت به شماره 09627 تماس بگیرند و نسبت به ارائه گزارش فروش مکمل‌های سوخت اقدام کنند.

جلالی در سخنانی تأمل‌برانگیز با اشاره به انجام سوخت‌گیری برای خودرو‌هایی با راننده خانم در جایگاه‌ها ادامه داد: سوخت‌گیری برای این خودروها جزو تکلیف و قوانین مصوب شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به جایگاه‌داران نیست و صرفا این اقدام برای تکریم بانوان و ارائه خدمات مطلوب‌تر انجام می‌گیرد و جزو تکلیف کارگران جایگاه سوخت نیست و معمولا این اقدام بیشتر در استان یزد انجام می‌گیرد بنابراین با توجه به اینکه سوخت‌گیری از طریق کارت سوخت شخصی و پرداخت پول از طریق کارت بانکی و دستگاه پوز انجام می‌شود توصیه می‌کنیم بانوان نیز مانند آقایان برای اطمینان از میزان سوخت‌گیری و پرداخت الکترونیک شخصاً سوخت‌گیری خودروی خود را انجام دهند.

وی در خصوص کمبود بنزین سوپر در استان یزد نیز گفت: با توجه به ناتزاری مصرف بنزین در کشور و اولویت پالایشگاه‌های تولید بنزین در کشور مبنی بر تولید بنزین معمولی در یکی دو سال گذشته بنزین سوپر در استان یزد و همچنین کل کشور کم بوده است و از سوی کمیسیون هوای پاک هیأت دولت و وزارت کشور اولویت توزیع بنزین سوپر برای شهرها و کلان شهرها با جمعیتی بالغ بر یک میلیون  نفر در نظر گرفته شده است.

جلالی افزود: با مدیریتی که از سوی مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد انجام شد خوشبختانه توزیع بنزین سوپر به صورت ماهانه و هفتگی در سطح شهرستان و شهرستان‌های 11 گانه استان در حال انجام است تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از