حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
بحران عمیق داخلی رژیم صهیونیستی آشکار شد
کارشناس مسائل بین‌الملل:

بحران عمیق داخلی رژیم صهیونیستی آشکار شد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه به ویژه در لبنان نشان‌دهنده‌ی بحرانی عمیق و گسترده است.

علی سبحانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با بیان اینکه اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه نشان‌دهنده‌ی بحرانی عمیق و گسترده است، اظهار کرد: حملات سایبری گسترده و بی‌سابقه‌ای که از سوی این رژیم در لبنان صورت گرفته، علاوه بر اینکه تلفات زیادی بر جای گذاشته، موجی از انتقادات را حتی از سوی کسانی که همواره مدافع منابع رژیم صهیونیستی بوده‌اند، برانگیخته است. 

وی افزود:چنین واکنش‌هایی از سوی این حامیان، خود گویای عمق بحران و سردرگمی صهیونیست‌هاست؛ این اقدامات نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در مواجهه با تحولات منطقه‌ای و جهانی، به استیصال رسیده و قادر به مدیریت شرایط نیست.

کارشناس و تحلیلگر مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در طول دهه‌های گذشته همواره تلاش کرده است با استفاده از قدرت نظامی و اعمال فشارهای شدید بر مناطق فلسطینی و دیگر کشورهای منطقه، موقعیت خود را تثبیت کند، عنوان کرد: اکنون این وضعیت تغییر کرده، و فشارهای بین‌المللی، اعتراضات گسترده داخلی و منطقه‌ای و همچنین افزایش توان و نفوذ جبهه مقاومت، رژیم صهیونیستی را در موقعیتی شکننده قرار داده است؛ از این رو، می‌توان گفت که شدت و بی‌سابقه بودن اقدامات اخیر، نشانه‌ای از ضعف درونی و از دست رفتن کنترل بر اوضاع است.

وی ادامه داد: تحلیل دقیق تحرکات این رژیم نشان می‌دهد که آنان نه تنها به موفقیت نظامی نرسیده‌اند، بلکه با این اقدامات، خود را در معرض انتقادهای بیشتری قرار داده‌اند. 

سبحانی‌زاده با بیان اینکه این انتقادها از سوی گروه‌های مختلف، چه در داخل سرزمین‌های اشغالی و چه در سطح جهانی، فشار مضاعفی بر این رژیم وارد کرده است، اظهار کرد: می‌توان نتیجه گرفت که اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی نه از روی قدرت، بلکه از سر ضعف و استیصال انجام می‌شوند.

وی ادامه داد: هیچ وجدانی در دنیا نمی‌پذیرد که کودکان بی‌گناه اینگونه وحشیانه سلاخی شوند و دولت‌های غرب اینگونه سکوت اختیار کنند، این سکوت بیانگر این است که دولت‌های غرب همانگونه که تامین‌کننده منابع  ومنافع رژیم صهیونیستی است، این رژیم نیز حامی منافع آنان است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: اگر کوچکترین صحنه‌ و یا دردی از صحنه‌های غزه در آمریکا و یا انگلیس روی داده بود، مجامع بین‌الملل تمام تلاش خود را به کار می‌بردند تا این مسئله را حل کنند، اما حال نیز سکوت اختیار کرده‌اند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از