حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
چراغ راه؛

برای رضای خدا به جبهه می‌روم

برای رضای خدا به جبهه می‌روم

شهید «محمدرضا دهقان چناری» ۲۶ دی ۱۳۴۸ در شهرستان یزد به دنیا آمد. سرانجام ۱۹ دی ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

به گزارش «یزدرسا»، شهید محمدرضا دهقان چناری ۲۶ دی ۱۳۴۸ در شهرستان یزد به دنیا آمد و تا سوم متوسطه در رشته ریاضی تحصیل کرد. وی عکاس بود. پدرش غلامرضا لبنیات‌فروش بود و مادرش سکینه نام داشت. با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی با سمت تک‌تیرانداز راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. سرانجام ۱۹ دی ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش در گلزار شهدای خلد برین به خاک سپرده شد.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است:

به نام الله تنها یار مستضعفان و تنها کسی که رحمانیتش به تمام موجودات می‌رسد و رحیمش به تمام مؤمنان. با سلام به امام عصر (عج) منجی عالم اسلام و خدمت نایب بر حقش امام خمینی و با درود بر بندگان مخلص خداوند این وصیت را هنگامی می‌نویسم که در گردان بانوی بزرگ اسلام دخت پهلوی شکسته پیامبر فاطمه الزهرا آماده عملیات شده‌ام.

دوستان عزیزانم من برای یاری اسلام آمده‌ام ان‌شاءالله خداوند از این بنده حقیرش قبول کند منظورم این است که شما همکاری می‌کنید برای‌خدا و برای یاری اسلام باشد از شما می‌خواهم ای یاران دانش‌آموزم که اگر همچون حال اسلام به یاری شما در جبهه نیاز دارد هر چه سریع به جبهه بروید که اگر بخواهید شهدا جانبازان اسیران و خانواده‌هایشان و بالاخره تمامی فدائیان اسلام از شما راضی باشند باید اسلام را یاری کنید و اگر اسلام شما را در جبهه نیاز نداشت تا می‌توانید درس بخوانید که اسلام از نظر علمی هم به شما نیاز دارد و شما برادران عزیزم خواهش می‌کنم که نگذارید اسلحه من به زمین افتد با همین اسلحه خونین من راه ظهور امام عصر را باز کنید و از خداوند می‌خواهم که به شما خانواده عزیزم مخصوصاً پدر و مادر صبری خدایی عنایت فرماید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از