حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد مطرح کرد:

برخورد جدی با تخلفات انتخابات مجلس

برخورد جدی با تخلفات انتخابات مجلس

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه برخورد به‌موقع با تخلفات انتخاباتی زمینه کاهش جرائم را فراهم می‌کند، گفت: رویکرد دستگاه قضا برخورد جدی با خاطیان و متخلفان انتخابات است.

علی‌اکبر شمس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» در رابطه با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از حیث کلی سیاست دستگاه قضایی مشارکت و جذب حداکثری مردم به‌منظور شرکت در انتخابات است.

وی با تأکید بر نظارت جدی در فرآیند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی که در پیش داریم از اهمیت خاصی برخوردار است؛ دستگاه قضایی مصمم است تا با رصد فضای مجازی و واقعی از بروز تخلف در این زمینه جلوگیری کند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه در جلسات هیئت‌های اجرایی که برای انتخابات تشکیل شده است، مسئولان قضایی حضور دارند، ادامه داد: بر اساس ابلاغ رئیس قوه قضاییه، شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی از شهریورماه تشکیل‌شده و به‌صورت تخصصی فعالیت خود را ادامه می‌دهد؛ این فعالیت‌ها با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات قطعاً بیشتر می‌شود.

شمس با بیان اینکه شعب ویژه برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی تشکیل شده است، تصریح کرد: در رابطه با جرائم انتخاباتی پرونده تشکیل و تا رسیدن به نتیجه، پیگیری صورت‌پذیرفته و در نهایت رأی صادر خواهد شد.

وی در رابطه با عدم اطلاع‌رسانی نتیجه برخورد با متخلفان جرائم انتخاباتی، عنوان کرد: به دلیل اینکه برخی جرائم مانند جرائم انتخاباتی فصلی بوده و به‌محض پایان انتخابات مطالبه‌گری در این زمینه کم شده، خیلی به اطلاع عموم نمی‌رسد.

این مقام قضایی افزود: متأسفانه وقتی تب‌وتاب انتخابات فروکش کرد پرونده‌ها در مطبوعات و رسانه‌ها شاید بسته و فراموش شود؛ اما در دادگستری پرونده‌ها بسته نمی‌شود؛ حتماً باید در رابطه با آن پرونده تعیین تکلیف کرده و رأی صادر کند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه برخورد به‌موقع با تخلفات انتخاباتی زمینه کاهش جرائم را فراهم می‌کند، تصریح کرد: مطالبه‌گری رسانه‌ها در این زمینه بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از