حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل انتقال خون استان یزد خبر داد:

برگزاری پویش سپاس از اهداکنندگان خون

برگزاری پویش سپاس از اهداکنندگان خون

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: برگزاری همایش بزرگ اهداکنندگان خون در روز عید غدیر، برپایی پویش نذر خون محبان علوی و برگزاری پویش سپاس از اهداکنندگان با کمک شهرداری یزد از دیگر برنامه های این اداره کل خواهد بود.

محمدرضا آقایی میبدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی اهداکنندگان خون اظهار کرد: استان یزد از حیث حضور مردم برای اهدا خون جایگاه بسیار خوبی را در کشور و به تبع در منطقه کسب کرده و استان یزد دومین استان کشور از حیث اهدا خون به نسبت جمعیت موفق به کسب رتبه دوم شده است.

وی افزود: با توجه آمار به دست آمده تا تاریخ ۲۰ خرداد سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۱۹.۵ درصد رشد در زمینه افزایش حضور مردم برای اهدا خون، ۲۲ درصد رشد در زمینه اهدای خون مستمر، ۸۱.۵ درصد افزایش حضور بانوان یزدی برای اهدا خون و ۱۱.۷ درصد افزایش در زمینه جذب اهداکنندگان دفعه اولی از جمله موفقیت‌ها و دستاوردهای اداره کل انتقال خون استان یزد در سال جاری بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد از رشد ۱۸.۵ درصدی پلاکت آفرزیس به عنوان یکی از محصولات خونی ویژه بیماران خونی و صعب‌العلاج خبر و ادامه داد: از امروز تیم سیار وابسته به انتقال خون استان یزد ویژه بانوان با کادری متشکل از بانوان در راستای اهدای خون اهداکنندگان خانم راه‌اندازی شده و گروه‌های بانوان می‌توانند برای دریافت خدمت با اداره انتقال خون استان یزد تماس حاصل نمایند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این اداره کل تصریح کرد: برنامه جامعه ارتقای اهدای خون در خانواده، بانوان و جوانان در یزد مصوب شده و در انتظار تایید نهایی از سوی شورای برنامه‌ریزی استان است.

آقایی میبدی ادامه داد: در راستای برآورده کردن برنامه‌های یزد بهره‌ور و یزد نوین، تلاش داریم تا استان یزد را با توجه به اقدامات و ظرفیت‌هایی که دارد به عنوان قطب انتقال خون مرکز و جنوب کشور معرفی شود، که دراین راستا برنامه‌ها و اسناد مورد نیاز به شورای برنامه‌ریزی استان تحویل داده شد و پس از تایید نهایی از سوی استان نسبت به ثبت کشوری اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش بزرگ اهداکنندگان خون در روز عید غدیر، برپایی پویش نذر خون محبان علوی و برگزاری پویش سپاس از اهداکنندگان با کمک شهرداری یزد از دیگر برنامه های این اداره کل خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون استان یزد عنوان کرد: از ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر فردا با هماهنگی ستاد نماز جمعه و امام جمعه ابرکوه از علاقه‌مندان و واجدان شرایط خونگیری به عمل خواهد آمد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از