حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور:

بسیج اصناف مسیر فعالان اقتصادی را مین‌زدایی می‌کند

بسیج اصناف مسیر فعالان اقتصادی را مین‌زدایی می‌کند

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: بسیج اصناف دوشادوش اتاق بازرگانی و اصناف قرار گرفته تا مسیر توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور را مین‌زدایی کند.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری «یزدرسا»، غلامرضا حسن‌پور در همایش بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی و اصناف سراسر کشور که صبح امروز در یزد آغاز شد، با اشاره به خدماتی که از گذشته تاکنون‌ مردم شهر یزد در راستای توسعه اقتصاد داشته‌اند، گفت: مردم یزد همواره در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خوش درخشیده‌اند.

وی با بیان اینکه باید الگوهای اقتصادی به دیگران معرفی شود، اظهار کرد: بسیج اصناف در کنار اتاق بازرگانی قرار گرفته تا با برنامه‌ریزی دقیق بتواند بلندگویی برای رساندن صدای بخش خصوصی به دولت و مجموعه‌هایی که در حاکمیت تصمیم‌گیرنده هستند، باشد.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور تصریح کرد: بسیج اصناف دوشادوش اتاق بازرگانی و اصناف قرار گرفته تا مسیر توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور را  مین‌زدایی کند. آمده است تا دستورالعمل‌های شبانه و بدون انجام امورات کارشناسی که به نوعی سنگ‌اندازی در مسیر فعالان اقتصادی است را پیگیری و رفع کند.

وی گفت: خدمات فعالان اقتصادی در دوران دفاع مقدس بر هیچ‌کس پوشیده نیست. الان وظیفه سپاه و بسیج پشتیبانی از فعالان اقتصادی به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی است.

حسن‌پور بیان کرد: سرلشکر سلامی همواره بر رونق اقتصادی کشور تاکید دارد. و وظیفه بسیج  می‌داند که در زمینه‌های تخصصی به فعالان اقتصادی کمک کنیم.

وی افزود: نمونه بارز آن در موضوع صنف طلا و جواهر بود که اعتراضاتی صورت گرفت و وقتی یقین پیدا کردیم که باید دستورالعمل اصلاح شود، در این زمینه اقدامات لازم صورت گرفت و وضعیت به حالت عادی بازگشت.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با تاکید بر اینکه بسیج در راستای منفعت مردم عزم راسخی دارد، ادامه داد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، بسیج پاره تن مردم است و هیچگاه نباید مصالح مردم را فراموش کند.

وی گفت: در سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج که تدوین شده است، این مسئولیت بر دوش بسیج اصناف نهاده شده است که به کمک فعالان اقتصادی رفته و سنگ‌اندازی‌های احتمالی را پیش پای آن‌ها بردارد.

حسن‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف به دلیل شهادت دومین رئیس‌جمهور شهید و از دست دادن این مرد بزرگ گفت: قضا و قدر بر این بود و ما از الطاف خفیه الهی با خبر نیستیم و تسلیم تقدیر الهی هستیم.

وی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در عرصه اقتصاد، اظهار کرد: شهید رئیسی در زمان تبلیغات انتخابات، ابتدا به اتاق بازرگانی ایران رفت؛ چرا می‌خواست اهمیت و ضرورت اقتصاد و تجارت را برای آبادانی کشور یادآور شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: دید شهید رئیسی نسبت به اقتصاد و تجارت بر مبنای احکام اسلامی بود.

وی با تاکید بر ضرورت حضور حداکثری در انتخابات هشتم تیرماه ادامه داد: از همه عزیزان فعال اقتصادی و اصناف و بازاریان و سرآمدان این عرصه درخواست دارم، شور حضور در انتخابات را در کشور ایجاد و حفظ کنند تا شاهد حضور حداکثری در انتخابات پیش رو باشیم و امید که فردی انتخاب شود که بتواند راه شهید رئیسی را ادامه دهد.

حسن‌پور با اشاره به خدمات شهید امیرعبداللهیان در کشور گفت: این سردار دیپلماسی ریل‌گذاری خوبی در عرصه تجارت جهانی انجام داد که بعدها مشخص خواهد شد که چه خدمات گسترده‌ای داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره در پیش بودن چهاردهم خردادماه سالروز وفات معمار کبیر انقلاب اسلامی، اصناف و بازاریان را به حضور در مراسم سالگرد امام خمینی (ره) فراخواند.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از