حالت تاریک
پنج‌شنبه, 27 اردیبهشت 1403
کارگردان یزدی مطرح کرد:

بی‌آبی یزد عنصر زیبایی‌شناختی «جاده بی‌انتها»

بی‌آبی یزد عنصر زیبایی‌شناختی «جاده بی‌انتها»

فیلم‌ساز یزدی گفت: استفاده از بی‌آبی به عنوان یکی از عناصر زیبایی‌شناختی در فیلم «جاده بی‌انتها» بسیار به چشم می‌خورد، زیرا بی‌آبی مهمترین موضوع در این جغرافیا است.

مهدی مرعشی در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به راه‌یابی فیلم کوتاه «جاده بی‌انتها» به دوازدهمین دوره جوایز انجمن فیلم کوتاه ایران(ایسفا) اظهار کرد: این فیلم امروز در پردیس خلیج فارس به صورت خصوصی و در قالب هشتمین هفته فیلم و عکس یزد اکران شد.

وی ادامه داد: تمام هدفم ساخت فیلمی در موقعیت جغرافیایی و کویری یزد بود تا بتوانم شرایط بی‌آبی در بعضی از مناطق این استان را به خوبی روایت کنم و برهمین اساس داستان این فیلم در ذهنم پرداخته شد.

این کارگردان یزدی با بیان اینکه استفاده از بی‌آبی به عنوان یکی از عناصر زیبایی‌شناختی در این فیلم بسیار به چشم می‌خورد، تصریح کرد: مهمترین موضوع در این جغرافیا مسئله بی‌آبی و کم‌آبی است و برهمین اساس تولید این فیلم هم برای من و هم برای همکارانم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

*تهیه‌کننده یزدی: بی‌مهری‌های زیادی به دو مسئله مهم آب و هنر در استان یزد شده است

سید علیرضا کاظمی نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به به اینکه محتوای مرتبط فیلم با کمبود آب در استان یزد باعث علاقه وی به سرمایه‌گذاری بر فیلم «جاده بی‌انتها» شد، عنوان کرد: بی‌مهری‌های زیادی به این شهر و استان از ناحیه‌های مختلف به ویژه صنایع پرآبخواه وارد شده است که همین موضوع باعث ایجاد چالش‌های مختلف در استان شده است.

وی ادامه داد: اساس ساخت این فیلم این پرسش مهم بود که چرا نگاه واقعی به کمبود آب در شهر یزد نمی‌شود؛، حمایت از هنر به ویژه در زمینه مطرح شدن مسائل استان یک امر مهم است.

تهیه‌کننده فیلم کوتاه «جاده بی‌انتها» تصریح کرد: باید از هنر و هنرمند یزدی بیش از این حمایت شود و صنعتگران استان نیز می‌توانند با حمایت خود از این قشر مهم جامعه نقش پررنگی در ارتقاء هنر و فرهنگ یزد داشته باشند.

گفتنی است؛ فیلم داستانی «جاده بی‌انتها» با موضوع اجتماعی به مدت ۲۰ دقیقه در سال ۱۴۰۰ تولید شده و داستان مردی را روایت می‌کند که مأموریت دارد آخرین مقنی منطقه را پیدا کند تا محل زندگی‌شان را از بی‌آبی نجات دهد، او در این مسیر، ناخواسته با دختر بچه کوچکی همسفر می‌شود و گذر آن‌ها از بیابان‌های گرم و مرگبار سرآغاز ماجراهایی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از