حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
در عصر غرق‌شدگی در فضای مجازی؛

تابش نور قرآن بر قلب‌های غافل انسان‌ها

تابش نور قرآن بر قلب‌های غافل انسان‌ها

نیروهای بسیج و سپاه دست به دست یکدیگر دادند تا شاید غبار نشسته بر صفحات نورانی قرآن و گرد غفلت نشسته بر دل‌ها را بزدایند و قلب‌های خاموش را به نور قرآن منور کنند.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، قرآن کتابی پر از ابهت و فرزانگی و کلامی مملو از شیدایی است و چه دردناک که در هیاهوی غرق شدن در زندگی تخیلی و ساخته و ساخته شده بر پایه دروغ‌های فضای مجازی، گرد و غبار فراموشی بر قرآنِ کنج طاقچه‌هایمان می‌نشیند.

قرآن! شرمندگی ما از آن است که از تو آواز مرگی ساخته‌ایم که هر وقت در کوچه‌هایمان آوای تو طنین‌انداز شود، همه از هم می‌پرسند «چه کسی مرده است؟» و چه غفلت بزرگی که در می‌پنداریم خدا تو را برای مردگان نازل کرده است.

در زمانه‌ای که صدای بلند فراموشی گوش شنوای ما را کر کرده، عده‌ای بی‌منّت در تلاش‌اند تا زندگی شیرین قرآنی خفته در جامعه را بیدار کنند.

نیروهای بسیج و سپاه دست به دست یکدیگر دادند تا شاید غبار نشسته بر صفحات نورانی قرآن و گرد غفلت نشسته بر دل‌ها را بزدایند و قلب‌های خاموش را به نور قرآن منور کنند.

*بسیج یک تفکر، فرهنگ و مجموعه‌ای از باورهاست

سردار حسین زارع در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا» با اشاره به اینکه سپاه و بسیج از مردم و برای کمک به مردم است، گفت: دفاع، صیانت و حفظ انقلاب مردمی توسط خود مردم فلسفه تشکیل بسیج است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به عملکرد و اقدامات انجام شده توسط بسیج در استان یزد تصریح کرد: اتفاقات خوب رقم خورده در استان توسط بسیجیان با حمایت دستگاه‌های استان بوده و روحیه جهادی و انقلابی مسئولان و بسیجیان در این راه بسیار کارگشا بود.

وی ادامه داد: حرکت‌های بسیج با چهار راهبرد پیش‌برندگی، گفتمان‌سازی، مقاومت و مردمی کردن دفاع و امنیت و تعالی سازمان در حال انجام است که هر کدام از این راهبردها اهداف و معنای خاص خود را دارد.

زارع‌کمالی با اشاره به پیش‌برندگی بسیج در جامعه گفت: قرارگاه‌های مختلف فرهنگی، علمی، دینی، جهاد علم و فناوری، سازندگی و محرومیت‌زدایی، فضای مجازی و اعتلای زن در جامعه در این به وجود آمد تا بسیج در تمام عرصه‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری به صورت علمی و عملی گام بردارد.

بسیج یک تفکر، فرهنگ و مجموعه‌ای از باورهاست که در اقشار و مجموعه‌های مختلف خود را به صورت یک تشکل، نمایان ساخته و اثرات برنامه‌های خود را به مردم نشان داده است.

*راه‌اندازی بیش از ۵۰۰ گروه قرآنی در راستای اشاعه فرهنگ دینی

وی افزود: بیش از ۳۷۲ هزار نفر بسیجی تاکنون به پایگاه‌های مقاومت بسیج استان جذب شده‌اند و ۲۸۶ هزار نفر در عرصه‌های نقش‌آفرین در حال فعالیت هستند.

زارع‌کمالی با اشاره به اهمیت اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه اظهار کرد: امروزه به دلیل هجمه‌های فراوان دشمن به اسلام و انقلاب و تلاش برای هویت‌زدایی جوانان لزوم اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه بیش از گذشته حس می‌شود و در این راستا نباید اجازه دهیم که قرآن در این عصر فضای مجازی به مغفول بماند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: راه‌اندازی بیش از ۵۰۰ گروه قرآنی و ۳۱ مهد قرآن و ۳۸ گروه جهادی و ... در راستای قرارگاه تزکیه و دینی در سال گذشته انجام شد و در این راستا شاهد کسب مقام‌های کشوری بسیجیان استان در مسابقات قرآنی بودیم.

زارع کمالی همچنین به تشکیل ۴ هزار و ۵۰۰ حلقه تربیتی صالحین اشاره و گفت: حلقه‌های تربیتی صالحین با حضور نوجوانان و جوانان در تمامی ۱۲ شهرستان استان تشکیل شده و براساس برنامه به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

آثار و نقش غیرقابل انکار بسیج در تمام دوران‌های انقلاب برکسی پوشیده نیست، اما برای روزآمد کردن و ارتقای اثرگذاری براساس شرایط حال حاضر کشور نیاز بود که این گروه مردمی در تمامی عرصه‌های جامعه وارد شوند و پا به میدان بگذارند.

*حلقه‌های صالحین خنثی‌کننده تهدیدات دشمن

وی به تهدید نرم فرهنگی و جنگ روانی دشمنان اشاره کرد و گفت: تشکیل و فعالیت حلقه‌های صالحین با حضور فعال نوجوانان و جوانان نقش مهمی در بصیرت‌افزایی و خنثی‌کردن توطئه فرهنگی دشمنان دارد.

فرمانده سپاه الغدیر در پایان تصریح کرد: ارائه آموزش و برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی در مباحث مختلف به‌خصوص مسائل دینی و بصیرتی جزو برنامه‌های مهمی است که توسط پایگاه‌های زیرپوشش و همکاری مربیان انجام می‌شود و در هر حلقه تربیتی صالحین علاوه بر مباحث موردنیاز آموزشی طبق اهداف بسیج نسبت به برپایی اردوها و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، ادبی و مسابقات اقدام می‌شود.

در قرآن علومی نهفته است که هنوز کشف نشده اند و علومی کشف شده اند که قرآن هزار و چهارصد سال پیش از آنها سخن به میان آورده برای همین است که می گویند در قرآن عظمت بسیاری نهفته است. چه بسیار علم هایی که ممکن است صدها سال بعد کشف شوند اما هم اکنون درون قرآن نهفته شده و کسی نتوانسته که آنها را کشف کند. قرآن کتاب عظیمی است، قرآن کتاب بزرگی است و در پی هر کلمه آن نظم و علم به خصوصی نهفته شده که اگر سالیان سال عمرت را بگذاری و در پی آنها تحقیق کنی شاید باز هم زمان کم بیاوری و نتوانی کارت را به اتمام برسانی.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از