حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

تب دنگی به یزد نرسیده است

تب دنگی به یزد نرسیده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: خوشبختانه هنوز مورد مبتلا به بیماری تب دنگی در استان یزد شناسایی نشده است.

محسن میرزایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به شیوع بیماری تب دنگی در کشور و در استان‌های همجوار استان یزد اظهار کرد: خوشبختانه هنوز مورد مبتلا به بیماری تب دنگی در استان یزد شناسایی نشده است.

وی افزود: رصدهای حشره‌شناسایی دانشگاه علوم پزشکی یزد از عدم وجود پشه آئدس تا به امروز خبر داده است و در این لحظه تمام توان خود را باید در حوزه رصد حشره‌شناسی به کار گیریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه امروز در مرحله قبل از استقرار پشه آئدس در استان قرار داریم، گفت: در صورتی که پشه آئدس در استان یزد دیده و مستقر شد باید اقدامات پیشگیرانه و درمانی متفاوتی را انجام داد.

وی ادامه داد: عمده‌ترین روش‌ها و توصیه‌های پیشگیرانه رهگیری پشه آئدس بررسی نقاطی که احتمال تخم‌ریزی این پشه در آن وجود دارد، است که با چک حشره‌شناسی کنترل می‌شود.

میرزایی افزود: برای جلوگیری از گزیدگی باید سطح تماس پشه آئدس با افراد محدود شود و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود مردم استان با لباس آستین بلند از منزل خارج شوند.

وی تاکید کرد: مهمترین مسئله‌ای که باید برای جلوگیری از تب دنگی به آن توجه کرد این است که بهسازی محیط باید به درستی انجام شود چرا که پشه آئدس حتی در کوچکترین ظرفی که داخل آن آب باقی مانده باشد، می‌تواند تخم‌ریزی انجام دهد و تکثیر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه اگر پشه آئدس به استان یزد وارد شود باید شانس تخم‌ریزی آن را کاهش داد، تصریح کرد: خوشبختانه همچنان تاییده استقرار پشه در استان انجام نشده است و در صورت ورود پشه آئدس به استان سه راه محتمل پیش‌بینی شده است.

وی افزود: اقدامات مورد نیاز قبل از استقرار پشه آئدس، تشدید مراقبت‌ها در صورت تایید استقرار پشه آئدس در استان یزد است و در صورت استقرار گسترده پشه آئدس در استان یزد مبارزه با ناقل در راستای جلوگیری از گسترش این گونه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از