حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
جوابیه اداره‌کل میراث‌فرهنگی یزد به خبر یزدرسا:

تخریب مسجد قدیمی یزد برای رفع‌خطر بوده است

تخریب مسجد قدیمی یزد برای رفع‌خطر بوده است

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در خصوص انتشار مطلبی در یزدرسا، با عنوان «تخریب مسجدی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال در محله فهادان» توضیحاتی ارائه کرد.

به‌گزارش یزدرسا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، عبدالمجید شاکری‌شمسی در خصوص انتشار مطلبی در یزدرسا، با عنوان «تخریب مسجدی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال در محله فهادان» گفت: مسجد کنج واقع در محله فهادان با مجوز این اداره کل و کسب اجازه از نماینده ولی‌فقیه در استان، آواربرداری و احیا می‌شود.

 

معاون میراث فرهنگی استان یزد ادامه داد: این مسجد یکی از بناهایی است که سال‌ها رهاشده و بخشی از آن‌که در تصویر مشخص است، با سازه تیرآهنی در چند دهه گذشته ساخته‌شده است. براثر سیل سال گذشته و همچنین رها بودن مسجد بدون درب و دیوار، قسمت قدیمی مسجد که حدود ۴۰ مترمربع است آسیب جدی دیده و قابل مرمت نبوده است.

 

شاکری با اشاره به لزوم رفع خطر این بنا عنوان کرد: با توجه به درخواست اهالی و کسب اجازه از نماینده ولی‌فقیه در استان، آواربرداری و رفع خطر انجام شد و با هزینه خیری به‌صورت عین به عین با مصالح خشتی و سنتی این مسجد مجدد احیا می‌شود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از