حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403
به همت شورای حل‌اختلاف یزد انجام گرفت؛

تعیین تکلیف ۸۰۰ کارگر و ۳۵۰ سهام‌دار

تعیین تکلیف ۸۰۰ کارگر و ۳۵۰ سهام‌دار

رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: به همت شورای حل اختلاف ویژه صنعت، اختلاف ۱۷ هزارمیلیاردریالی بین مدیران یک مجموعه تولیدی با قدمتی ۲۰ سال به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا» به نقل از روابط عموم دادگستری یزد، غلامعلی دهشیری گفت: به همت شورای حل اختلاف ویژه صنعت، اختلاف ۱۷ هزارمیلیاردریالی بین مدیران یک مجموعه تولیدی با قدمتی ۲۰ سال به صلح و سازش ختم شد.

وی افزود: این شرکت با داشتن ۳۵۰ سهام‌دار در قالب ۱۴۰ هزار سهم، قریب ۵ سال با حوادث مختلفی روبرو و پرونده‌های متعدد کیفری و حقوقی بسیار سنگینی در دادگستری استان در این مدت در خصوص این شرکت تشکیل شد.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه شرکت مذکور شامل ۴ مجموعه تولیدی و بیش از ۸۰۰ نیرو است تصریح کرد: با ورود شورای حل اختلاف ویژه صنعت و پیگیری‌های دادگستری شهرستان میبد اختلاف ۱۷ هزارمیلیاردریالی در این شرکت به صلح و سازش ختم شد.

دهشیری اضافه کرد: متأسفانه اختلافات بین هیئت‌مدیره و مدیرعامل کنونی و سابق این مجموعه تولیدی، موجب وقفه در تولید شرکت و طرح دعاوی و شکایات متعدد شده بود.

وی اظهار داشت: متأسفانه بی‌توجهی مؤسسان شرکت، نسبت به رعایت مفاد قانون تجارت در نحوه مدیریت شرکت تجاری و تصمیم‌گیری‌های خلاف قانون و عدم استفاده از ظرفیت حقوق‌دان‌ها در این موارد، موجب حدوث اختلاف بین سهام‌داران، مدیرعامل و هیئت‌مدیره شرکت شده بود.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد افزود: با مدیریت خوب مجموعه دادگستری شهرستان میبد و ورود به‌موقع شورای حل اختلاف ویژه صنعت به این موضوع و با تشکیل جلسات متعدد برای حل‌وفصل اختلاف و با استفاده از ظرفیت حقوق‌دان‌های خوب این شهرستان، هریک از موضوعات مختلف مورد ادعا بررسی و با حل آنها در نهایت با اعلام رضایت طرفین یکی از موضوعاتی که می‌توانست به‌عنوان یک چالش کارگری برای استان مطرح گردد با کمک شورای حل اختلاف مرتفع شد.

 دهشیری تشکیل شعب شورای حل اختلاف تخصصی در حوزه‌های مختلف را مهم دانست و افزود: لازم است در هر زمینه‌ای از نیروهای مستعد در آن حوزه در جهت استفاده از ظرفیت حل اختلاف بهره گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از