حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
شهردار یزد مطرح کرد:

توسعه بازارچه‌های شهری با هدف درآمدزایی زنان یزدی

توسعه بازارچه‌های شهری با هدف درآمدزایی زنان یزدی

شهردار یزد گفت: برای رونق کسب‌وکارهای شهری در یزد، توسعه بازارچه‌های شهری با محوریت زنان خانه‌دار را دنبال می‌کنیم.

ابوالقاسم محی‌الدینی در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا» اظهار کرد: در سال‌های اخیر ورود مدیریت شهری به فضای کسب‌وکار و درآمدزایی خانواده‌ها اهمیت بیشتری یافته تا جایی که یکی از رویه‌های نوین در مدیریت شهری، نقش‌آفرینی شهرداری‌ها در توسعه اقتصادی جامعه است؛ چراکه با تحقق آن علاوه بر تأمین منابع درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها، شاهد بهبود معیشت مردم و اقتصاد شهروندی خواهیم بود.

وی ادامه داد: به‌همین‌منظور و برای رونق کسب‌وکارهای شهری، ایجاد بازارچه‌های شهری را رقم زدیم. در حال حاضر هم برنامه‌ریزی بر روی چند موضوع مشخص متمرکز شده که یکی از این موارد، توسعه اشتغال‌های خانگی است؛ به‌گونه‌ای که ما در ابتدای کار در بازارچه‌های ایجادشده نزدیک به ۶۰ میز داشتیم ولی الآن با گسترش این بازارچه‌ها، بالغ‌بر ۴۰۰ میز برای عرضه محصولات کسب‌وکارهای خانگی در سطح شهر داریم.

شهردار یزد با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری در جلب مشارکت خیران، توسعه کسب‌وکارهای خانگی و اشتغال زنان سرپرست خانوار است، تصریح کرد: با ایجاد بازارچه‌های شهری بستری را فراهم کرده‌ایم تا بانوانی که در عرصه کسب‌وکار خانگی فعالیت دارند، بتوانند به کسب‌وکار خود رونق داده و محصولات خود را عرضه کنند.

وی اضافه کرد: به همین منظور، در توسعه زیرساخت‌ها، بازارچه‌های خوشمزه‌بازار، خانه مشاغل سنتی افتتاح شد؛ همچنین قرار است بازارچه هنر ویژه صنایع‌دستی، بازارچه خانواده و برکت در دهه فجر امسال، افتتاح خواهد شد.

محی‌الدینی با بیان اینکه در سال‌جاری ۸۰ غرفه جدید راه‌اندازی شده است، گفت: ۷۰ نفر در بازارچه‌ها در غرفه‌های متعدد شب بازارها و بازارهای سنتی و... مشغول به کار و فعالیت هستند.

شهردار یزد تصریح کرد: جشنواره‌ای با عنوان رویکرد توانمندسازی بانوان یزدی، با عنوان «بیتا» در حال برگزاری است؛ «بیتا» خلاصه‌نویسی عنوان «بانوان یزدی توانمند امروز» است.

وی گفت: در این رویداد که به‌صورت ماهیانه ویژه بانوان یزدی برگزار می‌شود، غرفه‌های در حوزه مشاغل خانگی، ورزش با بازی‌های رومیزی، فرهنگی، کتاب، مشاوره فردی، شیطان شناسی، آموزش شهروندی و قصه‌گویی کودک و آموزش ایمنی است.

 محی‌الدینی استقبال بانوان و دختران یزدی از ادوار مختلف رویداد فرهنگی بیتا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: زیارت مجازی، نمایشگاه جواهرانه، درخت برکت، مشاوره زنان، پایش سلامت و مشاوره طب سنتی از دیگر برنامه‌های فرهنگی است که برای این دوره جشنواره بیتا در یزد برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از