حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
یک نخبه قرآنی در یزد:

هتاکی به قرآن خدشه‌ای به آن وارد نمی‌کند

هتاکی به قرآن خدشه‌ای به آن وارد نمی‌کند

نخبه قرآنی در یزد گفت: توهین به قرآن در اروپا به‌مثابه دمیدن به خورشید است.

مرضیه میرحسینی، حافظ کل قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری یزدرسا روند ترویج فرهنگ قرآنی در برخی نهادها و ارگان‌ها را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: با توجه به مربی‌گری بنده، گاهی در آموزش قرآن دیده‌شده که دانشجو یا پزشکی داریم که به‌عنوان یک مسلمان حتی در روان‌خوانی قرآن کریم مشکل دارد؛ این ضعف به سیستم آموزشی برمی‌گردد که به‌طور شایسته و بایسته به قرآن، این کتاب راه زندگی نپرداخته است.

نخبه قرآنی با اشاره به اینکه برخی ارگان‌های خصوصی بیشتر از نهادهای دولتی بر یادگیری قرآن متمرکز هستند، ادامه داد: زیبنده نیست که در کشور اسلامی و نهاد دولتی به‌طور شایسته بر تلاوت و یادگیری قرآن بهاء داده نشود.

وی برای ارتقای توانمندی قرآنی عمومی جامعه اظهار کرد: محافل قرآنی باید بیش‌از‌پیش و با حضور مربیان توانمند برگزار شود؛ می‌توان محافل را به‌گونه‌ای برگزار کرد که حتی افرادی که هیچ سررشته و میلی به قرآن ندارند، جذب آن شود. برخی اجبارها خوب است؛ خیلی از افراد جامعه تمایل به فراگیری قرآن دارند؛ اما قرآن در اولویت‌های اول خود قرار نداده‌اند.

میرحسینی ادامه داد: ضرورت دارد خانواده در رابطه با جایگاه قرآن در برنامه و زندگی خود تجدیدنظر کرده و سعی کنند قرآن را در زندگی خود پررنگ‌تر کنند.

وی با بیان اینکه دشمن در توهین به ساحت مقدس قرآن شکست خورده است، تصریح کرد: در قرآن کریم آمده است که ما این قرآن را نازل کردیم و خود از آن محافظت می‌کنیم؛ همچنین در آیه دیگری هم آمده است که کسی که می‌خواهد نور خدا را با دهانش خاموش کند، هیچ‌گاه موفق نخواهد شد.

برگزیده یزدی مسابقات قرآنی نیروهای مسلح افزود: توهین برخی دول اروپایی به قرآن در حد یک فوت کردن به خورشید بوده است و مبرهن است که به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه خیلی از مواقع تهدیدها، توهین و اهانت‌ها به قرآن به فرصتی برای نشر اسلام تبدیل شده است، گفت: وقتی برخی اروپایی‌ها اقدام به آتش زدن قرآن کردند، خیلی از کسانی که هیچ شناختی از قرآن نداشتند به سمت این کتاب رفته و برایشان سؤال بود که این چه کتابی است که اهمیت دارد. در واقع آن‌ها قصد پایین آوردن ارزش قرآن را دارند؛ اما خود باعث تبلیغ قرآن شده و نتیجه عکس از این اقدامشان گرفته‌اند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از