حالت تاریک
دوشنبه, 02 مهر 1403
حجاب خط قرمز شهید عابدی بود
همسر شهید عابدی:

حجاب خط قرمز شهید عابدی بود

همسر شهید عابدی گفت: : شهید منصوری در طول حیات خود بسیار بر موضوع حجاب حساس بودند و مسئله حجاب یکی از خط قرمزهای ایشان بود.

فاطمه توکلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به اینکه شهید عابدی در طول دو سال و ۶ ماه زندگی مشترک با ایشان در مجموع ۱۸ روز در یزد حضور داشتند، گفت: هر ۶ ماه به مدت یک روز ایشان به یزد بازمی‌گشتند و یک مرتبه پس از دوره طولانی که ایشان در جبهه حضور داشتند، من از شدت دلتنگی با تلفن غیبت یک فردی را کردم و به ایشان گفتم، پس از این گلایه من ایشان دوباره به مدت یک روز به یزد آمدند و به جبهه بازگشتند اما با من دیگر حرفی نمی‌زندند.

وی افزود: مادر ایشان گلایه من را نسبت به این حرف زدن طولانی به ایشان انتقال دادند که به مادرشان گفتند با زنی که غیبت کند نمی‌توانم حرف بزنم و از این بابت دلخور و ناراحت هستم.

همسر این شهید بزرگوار عنوان کرد: پس از شهادت همسرم، فردی که من در مورد او غیبت کرده بودم در مراسم همسر من حضور یافتند و من ماجرا را به ایشان گفتم و از او طلب حلالیت کردم.

وی با بیان اینکه شهدا از سوی خداوند انتخاب شده بودند، تصریح کرد: امروزه متاسفانه غیبت، دروغ، تهمت و ... در جامعه عادی شده است، اما شهدا افرادی بودند که حی یک غیبت کوچک اذیتشان می‌کرد؛ هستند شهدایی که پیش از رفتن به جبهه توبه می‌کردند و با اخلاص در میدان نبرد پای می‌گذاشتند.

توکلی با اشاره به اینکه امروزه پاسداری از خون شهدا بسیار سخت و سنگین است، گفت: در شرایط امروزی پاسداری از خون شهدا بسیار سخت است و حتی خانواده آنان نیز با سختی از خون عزیزان خود پاسداری می‌کنند.

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار علیرغم علاقه شدید خود به خانواده در تمامی نامه‌های خود تنها به مردم و ملت ایران فکر می‌کرد و همواره نگران مردم بود.

همسر شهید عابدی با بیان اینکه شهدا در دوران دفاع مقدس قناعت را هم به خود و هم به خانواده خود آموختند، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس به علت شرایط کشور نیاز بود تا قناعت در پیش داشت، امام امروزه متاسفانه جوانان صبر و بردباری ندارند و همواره در حال گلایه کردن هستند.

وی با اشاره به اهمیت مسئله حجاب برای این شهید بزرگوار گفت: شهید منصوری در طول حیات خود بسیار بر موضوع حجاب حساس بودند و مسئله حجاب یکی از خط قرمزهای ایشان بود؛ امروز که مسئله حجاب برای برخی از زنان و دختران این سرزمین کمرنگ شده است، این رنگ باختن حجاب همچون چاقو در قلب من فرو می‌رود.

گفتنی است؛ منصور عابدی فرزند عباس متولد ۱۳۳۸ در محله چهارمنار یزد در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۶۶ در عملیات نصر ۷ در منطقه بازی‌دراز به شهادت رسید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از