حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
امام‌جمعه موقت یزد:

حضرت معصومه (س) سرچشمه کمالات معنوی است

حضرت معصومه (س) سرچشمه کمالات معنوی است

امام‌جمعه موقت شهر یزد با بیان اینکه حضرت معصومه (س) شفاعت‌کننده در روز قیامت است، گفت: حضرت معصومه (س) سرچشمه کمالات معنوی است.

آیت‌الله سید ناصر محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» با بیان اینکه انسان نمی‌تواند همه شخصیت خود را بر اساس خانواده خود شکل دهد، اظهار کرد: آنچه معروف است و در تاریخ نقل می‌شود، امام موسی کاظم (ع) فرزندان بسیاری داشته‌اند و سایر فرزندان امام موسی کاظم (ع) هم شخصیتی وارسته داشتند؛ اما از میان آن‌ها حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در نهایت پاکی و معصومیت قرار داشته و به بالاترین درجات دست یافتند.

وی با طرح این سؤال که چرا بقیه اولاد امام موسی کاظم چنین مقامی را به دست نیاوردند، تصریح کرد: حضرت معصومه (س) نه به خاطر آنکه دختر امام موسی کاظم (ع) بوده‌اند و نه به خاطر آنکه خواهر امام رضا (ع) بوده‌اند؛ بلکه به دلیل خود ایشان که شخصیتی اهل تقوا، عبادت، معنویت، علم و دانش بوده‌اند، به درجات بالا دست یافتند.

امام‌جمعه موقت یزد با بیان اینکه این‌گونه نیست که به‌واسطه خانواده کسی درجات عالی معنویت، دانش و عرفان را طی کند، بیان کرد: همه ما در مقابل قبر حضرت معصومه (س) در زیارت‌نامه‌ای که می‌خوانیم، از حضرت می‌خواهیم که شفیع ما شوند؛ چراکه نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه این بانوی بزرگوار نسبت به عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته‌اند، ادامه داد: عزت، افتخار و عظمت زن به حیا و پاک‌دامنی است و در این زمینه نیز حضرت معصومه (س) سرآمد بودند.

محمدی با اشاره به علم و دانشی حضرت معصومه (س) داشتند، ادامه داد: در زمان امام موسی کاظم (ع) عده‌ای از یاران ایشان برای طرح سؤالات خود به در خانه حضرت می‌آیند؛ اما ازآنجایی‌که امام موسی کاظم (ع) در خانه حضور نداشتند، حضرت معصومه (س) پاسخ سؤالات را به آن‌ها می‌دهند. وقتی امام موسی کاظم (ع) متوجه پاسخ دادن حضرت معصومه (س) می‌شوند، به دلیل جواب‌های درست و دقیق می‌فرمایند «فداها ابوها پدرش به قربانش»؛ یعنی همان جمله‌ای که پیامبر (ص) در حق حضرت فاطمه (س) فرموده بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: انسان نباید روی این موضوع تأکید کند که از چه خانواده‌ای هستم و پدرم کیست؟ بلکه خود انسان باید بدرخشد و درخشش هم حاصل نمی‌شود مگر با عبادت، تقوا، بندگی خدا، پاکی، عفاف و حجاب، علم و دانش و معرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از