حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
چراغ راه؛

خدايا شاهد باش هدفی جز تو ندارم

خدايا شاهد باش هدفی جز تو ندارم

شهید محمد حسین فقیه¬ مجومردی ۲۸ آذر ۱۳۴۸ در روستای ابراهیم‌آباد از توابع شهرستان اشکذر به دنیا آمد و سرانجام ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ در ام الرصاص عراق شهادت رسید.

به گزارش «یزدرسا»، شهید محمدحسین فقیه­ مجومردی ۲۸ آذر ۱۳۴۸ در روستای ابراهیم‌آباد از توابع شهرستان اشکذر به دنیا آمد. پدرش محمدجواد، کشاورز بود و مادرش فاطمه­ جان نام داشت. دانش‌آموز دوم متوسطه بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. سرانجام ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ در ام الرصاص عراق بر اثر اصابت ترکش به سینه به شهادت رسید. پیکرش در گلزار شهدای روستای ابراهیم‌آباد شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد. برادرش عبدالرضا نیز به شهادت رسیده است.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است:

اى مردم شهیدپرور و هميشه در صحنه شاهد باشيد در قيامت ما نداى امام را لبيک گفتيم. امام را يارى کرديم.
هان اى مردم همه شما بايد به جبهه برويد و تا آخرين قطره خون خود بجنگيد چون امام فرمود: «که اگر شهيد شويد پيروزيد و اگر هم پيروز شديد پيروزيد. از مرگ نترسيد زندگى ننگين بدتر است از مرگ در راه خدا.»
خدا در قرآن مى‌فرمايد: «انالله و انااليه راجعون» ما از اویيم و به او بر مى‌گرديم. اگر در هر نقطه از جهان باشيد مرگ شما را استقبال می‌کند و به‌سوی شما مى‌آيد اگر در جنگ باشيد يا اگر در رختخواب باشيد يا اگر  در حال کارکردن و غيره باشيد مرگ شما را فرامی‌گیرد.

آيا بهتر است که در رختخواب با چند روز زحمت و تحمل و پيرى و پستى و خوارى در تختخواب درحالی‌که کف در دهان است بميرى و يک چيز ديگر بدتر از همه آنهاست گناهان است که در دل تو موج مى‌افکند و دردل تو آتش مى‌افکند و وقتى که مردى هیچ‌کس زير جنازه‌ات نمى‌آيد به جزء چندنفری که اقوام خودت هستند.
شهيد چند خصلت دارد
يک خصلت آن است که اولين قطره خونش که به زمين ريخت گناهان او بخشيده مى‌شود.
دوم در جهان آخرت بهترين راه نصيبش مى‌شود. سوم مى‌تواند 60 نفر را شفاعت کند.
چهارم در یک‌لحظه از اين دنيا خلاص مى‌شود و خدا هم در قرآن آيه‌اى براى عظمت شهيد مى‌فرمايد:
 «ولا تحسبن الذين قتلوا فى سبيل‌الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون»
گمان مبريد کسانى که در راه خدا کشته شده‌اند مرده‌اند؛ بلکه آنان زنده‌اند و نزد خداى خود روزى مى‌خورند.
خدايا خودت شاهد باش که من هدفى جز تو و مقصودى جز راهى که تو خودت توسط پيامبر اکرم (ص) و امامان معصومت به من نشان داده‌اى و عشقى جز شهادت در راه تو ندارم.
خداحافظ پدر و مادر مرا ببخشيد که ديگر نتوانستم شما را ببينم ديگر در قيامت شما را زيارت مى‌کنم.
خدایا، خدایا تا انقلاب مهدى خمينى را نگهدار.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از