حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
در جام رسانه‌ای امید یزد چه‌می‎‌گذرد(4)؛

خط قرمزی در زمینه محرومیت‌زدایی وجود ندارد

خط قرمزی در زمینه محرومیت‌زدایی وجود ندارد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یزد گفت: برای ما هیچ محدودیت و خط قرمزی در زمینه محرومیت‌زدایی وجود ندارد و تلاش داریم تا با فعالیت در روستاها و مناطق محروم نسبت به امیدآفرینی در این مناطق گام برداریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، علی اکبر محمدپناه ظهر شنبه در رویداد «جام رسانه‌ای امید» با اشاره به فعالیت این ستاد بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: این ستاد از خدمت‌رسانی در بحران‌ها تا تولید واکسن و ماسک به مردم خدمت‌رسانی کرده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد ۱۵ خرداد، بنیاد احسان، برکت، سازمان توسعه‌گری عمران، سازمان توسعه‌گری پردیس و شرکت‌ها و هلدینگ‌های مختلف از زیر مجموعه‌های این ستاد به شمار می‌روند، افزود: فعالیت تمامی این مراکز در راستای محرومیت‌زدایی در کل کشور است.

محمدپناه اصلی‌ترین هدف و رویکرد ستاد اجرایی فرمان امام را خدمت‌رسانی در روستاها و مناطق محروم دانست و عنوان کرد: برای ما هیچ محدودیت و خط قرمزی در زمینه محرومیت‌زدایی وجود ندارد و تلاش داریم تا با فعالیت در روستاها و مناطق محروم نسبت به امیدآفرینی در این مناطق گام برداریم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یزد با اشاره به فعالیت‌های عمرانی و اشتغالزایی در بنیاد برکت بیان کرد: در بنیاد برکت فعالیت‌های عمرانی و اشتغالزایی انجام می‌شود که در استان یزد این فعالیت‌ها معطوف به ساخت ۲۷ مدرسه، خانه عالم و ... بوده است.

*اشتغالزایی برای بیش از ۸ هزار نفر توسط بنیاد برکت

محمدپناه با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان عنوان کرد: بنیاد برکت در مبحث اشتغالزایی نیز سالانه با کمک کارآفرینان و مجموعه‌های صنعتی اقداماتی را صورت می‌دهد که در همین رابطه طی سال گذشته بالغ بر ۳هزار و ۷۰۰ طرح اشتغالزایی خرد و خانگی در قالب پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اجرا و منجر به اشتغال ۸ هزار و ۵۰۰ نفر شده است.

وی از برپایی پویش‌های مختلف در استان توسط این ستاد خبر داد و گفت: پویش همدلی و احسان، پویش بهداشتی و سلامت، پویش مشق احسان، پویش دلگرمی احسان، پویش نسیم احسان از جمله اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

محمدپناه همچنین به تشریح طرح تحول و توانمندسازی محلات ۲۰۲۰ خبر داد و بیان کرد: این طرح در حال حاضر با شناسایی۵۶ محله در یزد به ایجاد خانه احسان در ۱۰ محله یزد در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام یکی از کارگزاران اجرای طرح ملی مسکن در استان یزد است، افزود: هزار و ۲۰۰ واحد توسط ستاد اجرایی فرمان امام ایجاد شد که ۷۰۰ مورد آن ویلایی و بقیه آپارتمانی بوده است و در دهه فجر امسال ۳۲۶ واحد ویلایی در مهریز و ۳۵۰ واحد آپارتمانی در شهر یزد تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از