حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید:

دشمن از عدم‌آگاهی رسانه‌ای جوانان سوءاستفاده کرد

دشمن از عدم‌آگاهی رسانه‌ای جوانان سوءاستفاده کرد

معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: در ناآرامی‌های سال گذشته دشمن از کانال فضای مجازی وارد شد و از عدم‌آگاهی رسانه‌ای جوانان سوءاستفاده کرد.

محمدحسین فاضلی در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به اینکه رسانه‌های معاند در فضایی که با برنامه‌ریزی بزرگان خود اهداف دشمنان نظام اسلامی را پیش می‌بردند، اظهار کرد: این رسانه‌ها توانستند بخشی از افراد ناآگاه و خام جامعه را همراه خود کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد افزود: در چنین فضایی رسانه‌های داخلی و جریان اصلی تلاش‌های بسیاری برای نشان دادن دشمنی رسانه‌های خارجی و بهره‌برداری‌های نادرست آنها از اتفاقات انجام دادند که البته این تلاش‌ها کمک بسیاری به آگاه‌سازی مردم داشت.

وی با اشاره به آگاهی مردم در ناآرامی‌های سال گذشته تصریح کرد: آنچه می‌تواند در شرایط مشابه مردم را در مسیر درست قرار دهد سواد رسانه‌ای است که ضرورت آن در ناآرامی‌های سال گذشته دیده شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد ادامه داد: معتقدم یکی از رسالت‌های اصلی رسانه‌ها در کنار اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، ارتقا سواد رسانه در میان اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان است.

وی تصریح کرد: اگر مردم به ویژه جوانان از سواد رسانه‌ای خوبی برخوردار بودند هرگز گرفتار بازی و نقشه دشمنان و رسانه‌های آنها نمی‌شدند و این همه خسارت مالی و معنوی به کشور وارد نمی‌شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد ادامه داد: برخی از رسانه‌های داخلی در ناآرامی‌های سال گذشته توانستند در بسیاری از موارد دست دشمنان انقلاب را رو کنند و به مردم نشان دهند که آنها دلسوز مردم و جوانان کشور ما نیستند و در آب گل‌آلود ناآرامی‌ها به دنبال تحقق اهداف خود هستند.

فاضلی با اشاره به ضرورت ترویج آگاهی‌های رسانه‌ای در میان دانش‌آموزان و جوانان گفت: باید به موضوع سواد رسانه به عنوان یک درس تخصصی نگاه کرد و آگاهی دانش‌آموزان و جوانان را با این موضوع افزایش داد تا دشمن دیگر نتواند از این طریق وارد فاز جنگ نرم با مردم ایران شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از