حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام جمعه بهاباد:

دولت و مجلس در آزمونی بزرگ قرار دارند

دولت و مجلس در آزمونی بزرگ قرار دارند

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور در مراسم تحلیف و تنفیذ متقن و انقلابی بود، گفت: امروز دولت و مجلس در یک آزمون بزرگ قرار دارند انتخاب کابینه یک امانت است که هم دولت و هم مجلس در آن شریک هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، حجت الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بهاباد که با شکوه خاصی در مسجد جامع این شهر اقامه شد در سخنانی با اشاره به حکم انتصاب رئیس جمهور منتخب از سوی مقام معظم رهبری و انجام مراسم تحلیف اظهارداشت: امیدواریم با همکاری خوب مجلس و رئیس جمهور، دولتی مقتدر، انقلابی و جهادی روی کار بیاید و ایران عزیز را به قله‌های پیشرفت و معنویت نزدیک کند. همه باید به آقای پزشکیان کمک کنند تا مطالبات مردم و رهبری را پیگیری و مشکلات را کم کند و این خواسته‌ها انشاالله با وحدت و همدلی برآورده می‌شود.

وی به ۱۴ مرداد سالگرد نهضت مشروطه و صدور فرمان مشروطیت در سال ۱۲۸۵ اشاره کرد و گفت: مشروطیت به عنوان یکی از مهمترین تحولات تاثیرگذار تاریخ معاصر کشور ماست هر چند قریب به صد سال و اندی از این جریان مهم می‌گذرد اما هنوز آثار و عواقب این نهضت بزرگ و انحرافات بعدی آن در حافظه ملت ایران وجود دارد.

امام جمعه بهاباد تصریح کرد: بی‌گمان نهضت مشروطه يكي از نقاط عطف و تاريخ‌ساز ايران اسلامي و از سويي نماد وحدت مردم حول محور روحانيت و تجلي دخالت بيگانگان در امور داخلي براي برهم زدن وحدت بوده است.

وی با بیان اینکه در طول دوران نهضت مشروطه معیار عدالت همواره مدنظر ویژه علما و قوانین اسلامی بود چون مطالبه اصلی مردم نیز اجرای مفاد و احکام اسلامی در سطح جامعه بود، افزود: دوران مشروطه به عنوان یک درس و عبرت برای ما شناخته شده است.

امام جمعه بهاباد در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رهبر جنبش حماس در تهران توسط عوامل رژیم صهیونیستی و محکوم نمودن این جنایت، هنیه را فرمانده‌ای کم نظیر و خستگی‌ناپذیر در مبارزه توصیف کرد و ادامه داد: این شهید بزرگوار فرزندان و خانواده خود را در راه اعتلای اسلام فدا کرده است.

بشکانی با تأکید بر مهمان‌نوازی ملت ایران افزود: شهادت افتخار ما است اما آنچه بر دل این ملت سنگینی می‌کند این است که ایشان در امنیت کامل و به شکل دیپلماتیک و با گذرنامه دیپلماتیک وارد کشور ایران شده و دشمن او را مظلومانه به شهادت رسانده است.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران این جنایت رژیم سفاک صهیونیستی را با قدرت پاسخ خواهد داد، افزود: با شهادت هر یک از شخصیت‌های شجاع در میدان مبارزه، دیگران استوارتر در مقابل جنایتکاران خواهند ایستاد؛ شهید هنیه نیز از این افراد بود که استوار و ثابت‌قدم در میدان مانده بود.

وی با بیان اینکه حادثه ترورشهید هنیه علی‌رغم تلخی و سختی‌هایش قطعا حکمتی دارد و شاید یکی از حکمت‌هایش شکل گرفتن خروش جدیدی در جهان اسلام علیه صهیونیست‌ها باشد، گفت: اجرشهادت اسماعیل هنیه نقطه عطفی برای فروپاشی قطعی رژیم صهیونیستی باشد.

حجت الاسلام بشکانی به مسئله هوش مصنوعی در کشور اشاره کرد و با تأکید بر اینکه هوش مصنوعی یک فرصت مهم در توسعه و پیشرفت در همه ابعاد است افزود: نقش هوش مصنوعی در مدیریت علمی نظم نوین آینده جهان بسیار مهم و اثربخش است.

امام جمعه بهاباد تقویت علم هوش مصنوعی را ضرورت امروز کشور برشمرد و گفت: اگر هوش مصنوعی کشور در سال‌های آینده پیشرفت نکند، اختلال‌های خطرناکی در روند زندگی مردم از سوی دشمن رقم خواهد خورد.

در پایان نمازجمعه نمازگزاران جمعه شهرستان بهاباد با سردادن شعارهائی جنایات اسرائیل درغزه و شهادت اسماعیل هنیه را محکوم کردند و خواستار پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به این جنایات شدند.

انتهای خبر /

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از