حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیر کل ارشاد اسلامی یزد عنوان کرد:

رشد ۳ برابری فروش سال گذشته سینماهای یزد

رشد ۳ برابری فروش سال گذشته سینماهای یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به رکورد سه برابری رشد تماشاچی و فروش سال گذشته سینماهای استان، ابراز امیدواری کرد این روند افزایشی را در سال جدید نیز شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، احسان عابدی گفت: سینماهای استان یزد در سال گذشته با ۲۳۱ هزار و ۵۷۶ نفر مخاطب ۱۰ میلیارد و ۱۵۶ میلیون تومان فروش کردند. 

وی افزود: این آمار در سال ۱۴۰۱ به ترتیب مخاطب و فروش برابر با ۸۴ هزار و ۷۳۵ نفر و فروش ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون و ۸۴۲ هزار تومان بوده که بیانگر رشد سه برابری فروش سینماهای استان در سال گذشته و استقبال قابل‌تأمل یزدی‌ها از این بخش بوده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به سیاست‌های حوزه سینمایی استان نیز اشاره و عنوان کرد: علاوه بر اهتمام به حمایت از تولید فیلم‌های کوتاه با موضوع خانواده، جوانی جمعیت، عفاف و حجاب، نماز و شعار سال، همچنین حمایت از تولید فیلم سینمایی با فیلمنامه مناسب، اقداماتی مانند برگزاری کارگاه‌های آموزشی، حمایت از پژوهش‌های کاربردی استان در حوزه سینما و برگزاری جشنواره‌ها در دستور استان در این حوزه است. 

عابدی ابراز امیدواری کرد در سال جاری نیز باتوجه‌به وجود ظرفیت چهارهزار و ۷۱۲ صندلی سینمایی در استان، شاهد تداوم این روند به‌ویژه پس از ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات نوروز باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از