حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
شب گذشته انجام شد؛

رونمایی از فیلم مستند «حاج آقا وزیری»

رونمایی از فیلم مستند «حاج آقا وزیری»

فیلم مستند «حاج آقا وزیری» به کارگردانی محسن عباسی سرچشمه و تهیه کنندگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و شبکه یزد در تالار شهید آوینی شهرداری یزد رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، مراسم رونمایی از فیلم مستند ۴۵ دقیقه‌ای «حاج آقا وزیری»  شب گذشته با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، آیت الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی، صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر عزیزی معاون سیاسی امنیتی استاندار، سیفی رئیس شورای اسلامی شهر، محی‌الدینی شهردار شهر میراث جهانی و جمعی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولین ارشد استان، ارادتمندان به حجت الاسلام و المسلمین مرحوم وزیری و دوستداران هنر در سالن شهید آوینی شهرداری یزد برگزار شد.

این مستند با هدف معرفی ابعاد شخصیتی، سبک زندگی و خدمات ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین حاج علی محمد وزیری تهیه و گوشه‌ای از این خدمات به خوبی به تصویر کشیده شده است.

حجّت‌الاسلام و المسلمین «سید علی‌محمّد وزیری» از علمای نامور، واقف کتابخانه وزیری یزد به آستان قدس رضوی و بانی و مشوّق وقف بسیاری از املاک، باغات و مستغلّات در استان‌های یزد و کرمان از سوی نیکوکاران به آستان قدس است.

از مهمترین اقدامات حاج آقا وزیری می‌توان به نوسازی مسجد جامع کبیر، تشکیل انجمن ادبی در یزد، افتتاح جامعه تعلیمات دینی و تشکیل کتابخانه وزیری اشاره کرد.

قائم مقام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان شخصیت ممتاز تاریخ معاصر استان و کشور مرحوم محمدعلی وزیری گفت: احیای نماز جمعه، احیای مسجد جامع یزد، جلوگیری از تخریب حسینیه امیرچقماق و تاسیس کتابخانه بزرگ وزیری یزد از خدمات ارزشمند این عالم دینی بوده است.

حمید زارع ضمن اشاره به تولید این مستند در مدت زمان پنج ماه، عنوان کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برنامه‌ای دارد که هر فصل ۲ مستند از چهره‌های مفاخر یزدی را به شهروندان معرفی کند که این کار با مشارکت صداوسیمای مرکز یزد انجام می‌شود.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس از سوی شهردار شهر میراث جهانی و مدیر کل صدا و سیمای استان به خانواده محترم مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علی محمد وزیری، از زحمات طاقت فرسا و خدمات ارزنده مذهبی، فرهنگی و اجتماعی ایشان تقدیر و در پایان از کارگردان و عوامل سازنده فیلم مستند حاج آقا وزیری تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است؛ مراسم رونمایی فیلم مستند حاج آقا وزیری به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و با مشارکت صدا و سیما مرکز یزد برگزار شد.

زمان پخش این مستند پنجشنبه ۷ دی ماه ساعت ۱۹ و تکرار آن جمعه ساعت ۱۱ از شبکه یزد خواهد بود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از