حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
چراغ راه؛

زندگى را جز جهاد در راه خدا نمی‌بینم

زندگى را جز جهاد در راه خدا نمی‌بینم

شهید محمدرضا چیتی یکم تیر ۱۳۴۱ در شهرستان یزد به دنیا آمد و سرانجام ۳۱ اردیبهشت ۱۳۶۰ در بمباران هوایی سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش به سر و سینه به شهادت رسید.

به گزارش «یزدرسا»، شهید محمدرضا چیتی یکم تیر ۱۳۴۱ در شهرستان یزد به دنیا آمد و تا پایان دوره متوسطه در رشته مکانیک تحصیل کرد. پدرش محمدحسین پاسدار بود و مادرش عصمت نام داشت. وی در رشته فوتبال فعالیت می کرد. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار  با سمت معاون فرمانده گروهان در جبهه حضوریافت. سرانجام ۳۱ اردیبهشت ۱۳۶۰ در بمباران هوایی سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش به سر و سینه به شهادت رسید. پیکرش در گلزار شهدای خلدبرین یزد به خاک سپرده شد.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است:

درود من بر تو كه همچون ابراهيم فرزندت را به اذن خدا به‌ قربانگاه فرستادى و بدان كه اسماعيلت هرگز از فرمان خدا سرباز نخواهد زد و زندگى را جز جهاد در راه خدا و شهادت را جز و بهترين نعمات خدا مى‌داند و سلام بر تو اى مادر كه بر احساس مادرانه‌ات پيروز گشتى و اجازه دادى كه فرزندت به ميدان نبرد برود و گفتى انشاالله ميروى و اينها را نابود مى‌كنى و بر مى‌گردى. فرزندت رفت و پيروز بازگشت اما با شهيد شدن. و تو اى خواهر به ياد زينب زمانه باش و پيام و هدف حسينت را بگوش مردم برسان و بدانيد كه گريه تو و مادرم چون آب خنكى است‌ دردل‌ دشمنان و شادى شما همچون شمشيرى است بر پيكر دشمنان.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از