حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس کمیته فناوری اطلاعات انتخابات یزد خبر داد:

زیرساخت‌های فناوری اطلاعات انتخابات استان تکمیل است

زیرساخت‌های فناوری اطلاعات انتخابات استان تکمیل است

رئیس کمیته فناوری اطلاعات انتخابات استان یزد از تکمیل حدود 93 درصدزیرساخت های فناوری اطلاعات انتخابات در سطح استان یزد خبر داد و گفت: تا چند روز آینده زیرساخت ها به صورت صد درصد در استان یزد مهیای برگزاری انتخابات خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا»، مرتضی صابری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کمیته فناوری اطلاعات هم‌زمان با شروع فعالیت ستاد انتخابات استان یزد با حضور اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل، و فعالیت خو را آغاز کرده است اظهار داشت: نقش فناوری اطلاعات از انتخابات گذشته تا به امروز به‌مرور افزایش‌یافته است و در چهار مولفه‌ای که مقام معظم رهبری نیز در زمینه انتخابات مطرح کرده‌اند، موضوع فناوری اطلاعات یا بسترساز است یا نقش مهم و غیرقابل‌انکاری دارد.

وی ادامه داد: به دنبال تغییر قانون، برای شرکت در انتخابات دیگر نیازی به شناسنامه نیست و با 5 مدرک هویتی امکان استعلام آنلاین وجود دارد که این یکی از مواردی است که بر اهمیت و نقش کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات افزوده است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات استان یزد با تأکید بر اینکه در استان یزد آمادگی لازم جهت برگزاری انتخابات تمام الکترونیک وجود داشت و اعلام آمادگی به وزارت کشور نیز انجام شده بود؛ ولی تصمیم وزارت کشور بود که انتخابات در یزد به‌صورت نیمه مکانیزه برگزار شود تصریح کرد: در انتخابات سال جاری باتوجه‌به قانون جدید که پیش ثبت‌نام الزامی شد تمام کاندیداها به‌صورت آنلاین و بدون حضور فیزیکی و مراجعه به دفاتر پیش‌خوان این ثبت‌نام را انجام دادند و حتی مراحل اعتراض کاندیداها نیز به‌صورت آنلاین و برخط بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام شد که تمام این مراحل توسط کمیته فناوری انتخابات استان رصد و مهیا گردید.

صابری با تأکید بر اینکه در زمینه تکمیل زیرساخت‌های فناوری اطلاعات شعب انتخابات استان این موضوع در دو زمینه آنلاین بودن شعب و ایجاد ارتباطات سیار و ثابت در شعب پیگیری شد تصریح کرد: تاکنون زیرساخت‌های لازم در زمینه انتخابات استان یزد حدود 93 درصد تکمیل شده است و اندک اقدامات لازم نیز ظرف چند روز آینده تکمیل می شود..

وی با بیان اینکه تمام این اتفاقات در بستر جامع انتخابات وزارت کشور صورت نمی‌گیرد که از دهه 90 اغاز به کار کرد و امروز به بلوغ رسیده است گفت: تاکنون 5 جلسه کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد برگزار و تمامی  زیرساخت های فناوری اطلاعات فرمانداری ها و استانداری تکمیل شده است.

صابری توجه به موضوع امنیت سایبری انتخابات را از دیگر موضوعات در دست پیگیری توسط کمیته فناوری اطلاعات انتخابات ذکر و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز با همکاری و هماهنگی بسیار خوبی که در میان دستگاه‌های متولی در حال انجام است امیدواریم در روز انتخابات با مشکلی مواجه نشویم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در هر شعبه انتخابات یک کاربر رایانه حضور خواهد داشت اظهار داشت: فرایند آموزش این کاربران از هفته دوم بهمن آغاز و در چند سطح کشوری، استانی و شهرستانی پیگیری خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از