حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
مدیر فناوری اطلاعات استانداری یزد:

شبکه ملی اطلاعات محافظ دارایی‌های سایبری کشور است

شبکه ملی اطلاعات محافظ دارایی‌های سایبری کشور است

مدیر فناوری اطلاعات استانداری یزد با اشاره به اختلال بی‌سابقه در سیستم‌های کامپیوتری و اینترنتی در جهان گفت: وجود سیستم‌عامل‌ و زیرساخت‌های ارتباطی بومی می‌تواند از دارایی‌های سایبری کشور محافظت کند.

مرتضی صابری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» با بیان اینکه اختلال سایبری گسترده در جهان بر کار بسیاری از رسانه‌ها، بیمارستان‌ها و فرودگاه‌ها در سراسر جهان تأثیر گذاشت، اظهار کرد: اختلال بی‌سابقه در سیستم‌های کامپیوتری و اینترنتی در جهان، نشان‌دهنده این بود که وجود نرم‌افزارها و سیستم‌عامل‌های بومی و زیرساخت ارتباطی داخلی اعم از شبکه ملی اطلاعات می‌تواند از دارایی‌های سایبری کشور محافظت کند.

وی با اشاره به اینکه اینترنت یکی از زیرساخت‌های اصلی و مهم برای تأمین سرویس‌های فناوری اطلاعات هست، ادامه داد: گسترش و استفاده از فضای مجازی و فناوری اطلاعات روزبه‌روز در حال افزایش بوده و نیاز است که کشورها در این حوزه حکمرانی مختص به خود را داشته باشند.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری یزد تصریح کرد: سرویس‌هایی که مختص شهروندان داخل ایران است باید از طریق شبکه ملی اطلاعات فراهم شود.

وی افزود: سرویس‌های بانکی و دانشگاهی، سرویس‌های مربوط به دولت و موارد این‌چنینی نیاز نیست که در بستر اینترنت جهان و از کشورهای خارج دیده شود، باید از گزندهای احتمالی اینترنت جهانی در امان باشند؛ راه محافظت از آن، استفاده از نرم‌افزارها و سیستم‌عامل‌های بومی و زیرساخت ارتباطی داخلی است.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری یزد گفت: شبکه ملی اطلاعات می‌تواند سرمایه سایبری کشور را در مقابل تهدیدات و رخدادهایی چون اختلال گسترده محافظت و حراست کند.

صابری بیان کرد: از قانون پنج‌ساله پنجم قرار بود شبکه ملی اطلاعات تحقق پیدا کند؛ ولیکن در سالیان گذشته کم‌کاری‌هایی وجود داشت.

وی ادامه داد: طبق آخرین گزارش‌ها تقریباً ۶۵ درصد از شبکه ملی اطلاعات که در چهار لایه تعریف می‌شود، تحقق پیدا کرده است.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از