حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها؛

شخصیت شهید سلیمانی مکتبی برای همگان است

شخصیت شهید سلیمانی مکتبی برای همگان است

برگزاری چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها همزمان با کینه‌توزی و نفرت‌پراکنی‌های دشمن در کرمان شد.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی مهم در بخش نظامی کشور بود که آشنایی ایشان با سیاست‌های نظامی بیانگر نبوغ نظامی این شخصیت برجسته بود.

شجاعت، تاب‌آوری، صبر، اخلاص، توسل و تمسک به اهل بیت(ع) از ویژگی‌های شخصیتی این شهید بزرگوار است که هر کدام از آنها می‌تواند به تنهایی مکتب اخلاقی را تشکیل دهد.

شهید سلیمانی در راستای دفاع از کشور و ولایت از هیچ تلاشی فروگذار نبود و با همین روحیه ایثار و شجاعت خود به شخصیتی فرامرزی تبدیل شد که ترسی بزرگ به جان دشمنان اسلام و انقلاب انداخت که حتی پس از شهادتش نیز این ترس نه تنها از بین نرفت، بلکه بیشتر شد.

*ترس دشمن از شهید سلیمانی ادامه‌دار است

مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اینکه سردار سلیمانی نماد مقاومت است، اظهار کرد: شهادت شهید سلیمانی و هم‌پیمانان این شهید بزرگوار در ماه جاری بیانگر شقاوت و ترس جنایتکاران و دشمن آمریکایی از حاج قاسم و حاج قاسم‌های دیگر است.

وی افزود: شهید سلیمانی شخصیتی بود که با شناخت نقطه ضعف دشمن و ایجاد وحدت در سطح بین‌المللی و شکل‌گیری نیروهای مقاومت به خوبی توانست دست آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل را از دستیابی به اهدافشان در منطقه کوتاه کند و این زخم بزرگی به بدنه دشمن بود.

 

شخصیت شهید سلیمانی مکتبی برای همگان است

استاندار یزد با بیان اینکه دشمن ترسیده از این زخم کینه‌توزانه عمل می‌کند، بیان کرد: اقدامات کینه‌توزانه دشمن پس از به شهادت رساندن سردارمان به پایان نرسید و همواره تلاش کرد تا به دوستداران و هم‌پیمانان این شهید بزرگوار نیز زخمی بزند.

 

وی ادامه داد: دشمن نمی‌داند این زخم‌ها جوانان ما را نمی‌کشد، بلکه باعث جوانه زدن و رشد قاسم سلیمانی‌های آینده خواهد شد.

 

نباید نقش شهید سلیمانی را تنها به قدرت نظامی و فرماندهی وی محدود کنیم، بلکه شهید سلیمانی کسی بود که برحسب ضرورت همچون یک دیپلمات توانمند و حتی یک سرباز فداکار در موقعیت‌های مختلف عمل می‌کرد و حضور خود را محدود به جایگاه و مقام نمی‌کرد.

 

*اخلاص در راه خداوند در تمام بعاد زندگی شهید سلیمانی بارز بود

 

علی اکبر عزیزی در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا» با اشاره به اقدامات شهید سلیمانی در منطقه اظهار کرد: داعش به عنوان دست‌پرورده آمریکا و اسرائیل یکی از عناصر مخرب در منطقه بود که رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باعث برچیده شدن دودمان آنها از منطقه شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه داعش تلاش کرد تا با ایجاد اسلام‌هراسی در دنیا آمریکا و اسرائیل را به هدف دیرینه خود برساند، تصریح کرد: تحقق وعده شهید سلیمانی زودتر از آنچه که وعده داده شده بود می‌تواند درس بزرگی برای تمام جهان به ویژه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد.

 

وی ادامه داد: پای کار بودن شهید سلیمانی از دیگر ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود که در میدان جنگ و در زندگی شخصی خود همواره آن را به کار می‌برد و تمام تلاش خود را برای امنیت ایران انجام داد.

 

عزیزی شهادت را هدف نهایی این شهید بزرگوار دانست و گفت: شهادت آرزوی دیرینه شهید سلیمانی بود که خداوند به ایشان هدیه داد؛ شهید سلیمانی در اخلاق و در عمل بسیار خالصانه و مخلصانه حرکت می‌کرد و این اخلاص در راه خدا در تمام ابعاد زندگی ایشان پررنگ بود.

 

شخصیت شهید سلیمانی مکتبی برای همگان است

ترس دشمن تنها از نام شهید سلیمانی نیست، بلکه از رسم و آیین و مرام این شهید بزرگوار می‌ترسد که مکتبی برای جوانان جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی و الگویی برای نسل فردا شده است.

 

*از موضع انتقام نباید کوتاه بیاییم

 

محمد مسلم وافی یزدی در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به ترورهای اوایل انقلاب اسلامی تصریح کرد: در آن زمان منافقین به دنبال هدف غایی خود بودند که آن ایجاد رعب و ترس بود، البته بعدها صدام گفته بود که پس از هر بمباران مردم بیشتر به صحنه می‌آیند.

وی با اشاره به ترور دوستداران شهید سلیمانی در کرمان اظهار کرد: زمانی که ترور مصادف می‌شود با یک رویداد خاص به آن معناست که در آن شیطنتی وجود دارد.

 

موسس و مدیر موسسه جهادی روایتگران نور ادامه داد: هویت شهید سلیمانی و اهداف ایشان با مردم گره خورده بود و تلاش داشت تا از ایرانو منطقه دفاع کند و جبهه مقاومت و ایران را قدرتمند کند.

 

وی تصریح کرد: نباید از موضع انتقام پایین بیاییم و باید جوانان انقلابی انتقام سریعی بر مبنای تدابیر کشور گرفته شود.

 

وافی یزدی بیان کرد: شهید سلیمانی در بیان سخنان رهبر معظم انقلاب به درستی شناسانده شده‌اند و هنر شهید سلیمانی در منطقه ایجاد وحدت و جبهه مقاومت در منطقه بود.

 

وی با بیان اینکه نقش بی‌بدیل شهید سلیمانی در جبهه‌سازی باید بیشتر بیان شود، گفت: خون شهید سلیمانی برزمین نمی‌ماند و می‌تواند باعث تحرک در جبهه‌های مقاومت شود.

 

شهید حاج قاسم سلیمانی تنها یک اسم نبود، بلکه سلیمانی یک مکتب برای جوانان و نوجوانان کشور است؛ سلیمانی یک مکتب برای نسل جدید امروز و نسل فردا است؛ سلیمانی به نام و نشان محدود نمی‌شود و نخواهد شد و تا همیشه نامش لرزه بر اندام دشمن خواهد انداخت.

 

وافی ادامه داد: تصور آمریکا و نظام غربی در این بود که با به شهادت رساندن شهید سلیمانی تحرکات منطقه را خاموش کرده و پس از ان به راحتی می‌توانند به منطقه نفوذ کنند؛ دشمن نمی‌دانست که شهید سلیمانی برای ملت ایران و برای جبهه مقاومت یک شخصیت با یک جایگاه بسیار ویژه است که حذف‌شدنی نیست.

 

وی تصریح کرد: نقش شهید سلیمانی در منطقه و ایجاد جبهه مقاومت یک نقش بی‌بدیل است، کسی نمی‌تواند اقدامات شهید سلیمانی در راستای ایجاد امنیت در منطقه را نادیده بگیرد و یا انکار کند؛ اثر شهید سلیمانی انکارنشدنی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از