حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد خبر داد:

شرایط تامین آب در حال پایداری است

شرایط تامین آب در حال پایداری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با تلاش پرسنل آبفا در چند روز اخیر و اقدامات صورت گرفته شرایط تامین آب در استان در حال پایداری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب یزد، جلال علمدار گفت: با تلاش پرسنل آبفا در چند روز اخیر و اقدامات صورت گرفته شامل بهره برداری از چاههای اضطراری و استیجاری، تغییر زون بندی شبکه توزیع آب و مانور شیرآلات مناطق مشکل دار، توزیع آب تانکری در برخی مناطق سطح شهر، اطلاع رسانی به مردم در خصوص مدیریت مصرف و حذف مصارف غیرضروری، شرایط تامین آب در حال پایداری است.

وی افزود: به دلیل افزایش دمای هوا در روزهای اخیر، مصرف آب در شهرهای استان به ویژه در شهر یزد با رشد چشمگیری مواجه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد ادامه داد: مجموع تولید آب از محل منابع زیر زمینی و آب انتقالی و مصرف آب شهروندان در نقطه سربه‌سر قرار دارد که  هم‌زمانی افزایش قابل‌توجه مصرف آب و بروز خاموشی ناگهانی در برق تأسیسات پمپاژ خط انتقال آب، افت شدید سطح مخازن آب را به دنبال داشت.

علمدار اظهار داشت: با بروز این وضعیت و کاهش حجم ذخیره مخازن آب وضعیت تأمین و توزیع آب در شرایط هشدار قرار گرفته و مناطقی از شهر یزد دچار افت فشار و قطعی آب شد. 

او تأمین آب پایدار برای هم استانی‌ها را اولویت اصلی شرکت آبفا عنوان کرد و تصریح نمود: بحث بر سر مصرف‌نکردن نیست؛ بلکه بحث اصلی بر سر مدیریت مصرف است و لذا بر همه ما تکلیف است که قدر این نعمت بی‌بدیل خدا را بدانیم و در مصرف آن صرفه‌جویی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد به خشکسالی دو دهه گذشته و صدمات جبران‌ناپذیر آن بر زیرساخت‌های اقتصادی و کشاورزی استان یزد اشاره و اظهار امیدواری کرد: با مصرف بهینه آب بتوانیم از تنش آبی تابستان امسال با کمترین قطعی و افت فشار آب گذر کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از