حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

شعب اخذ رای یزد آماده آغاز انتخابات هستند

شعب اخذ رای یزد آماده آغاز انتخابات هستند

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز رأس ساعت 8 صبح امروز 15 تیرماه در استان یزد همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود

علی‌اکبر عزیزی در گفتگو با خبرنگار با پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، گفت:  دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری رأس ساعت 8 صبح امروز 15 تیرماه در استان یزد همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود و تا 10 ساعت به طول می‌انجامد که امکان تمدید زمان آن توسط وزارت کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: همه عوامل اجرایی و اعضای شعب در محل تعیین شده در 870 شعبه اخذ رأی در سراسر استان حضور دارند و درخواست داریم یک دستگاه رادیو در محل شعبه داشته باشند تا آخرین اطلاعیه‌های ستاد انتخابات را دریافت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه از مردم درخواست داریم از همان ساعات ابتدای رأی‌گیری در شعب اخذ رأی حضور پیدا کنند، افزود: متولدین 15 تیرماه 1385 به قبل واجد شرایط رأی دادن در این دوره از انتخابات هستند و تمام واجدان شرایط رای دادن اعم از افرادی که در مرحله اول انتخابات، ریاست جمهوری شرکت کرده یا موفق به شرکت نشده‌اند، می‌توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: برای استقرار شعب سیار نیز اقدامات لازم انجام گرفته و تعرفه مورد نیاز برای آن‌ها دیده شده است و مردم یزد در هر نقطه از استان می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و رأی خود را به صندوق بیندازند.

عزیزی اضافه کرد: براساس ماده 10 قانون انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر مخفی بودن آرای رأی دهندگان، تصویربرداری از آرا و انتشار آن ممنوع است وهمچنین به استناد ماده  ۳۳  قانون فوق الذکر، خرید و فروش آرا، تهدید و تطمیع، رأی دادن با مدارک هویتی جعلی، اخلال در امر انتخابات جرم است و هیأت‌های اجرایی و نظارت موظفند در صورت دریافت گزارش در این خصوص مرتکبان را به مراجع قضایی معرفی کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از