حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
عدالت باید در حوزه‌های انتخابیه برقرار شود
نماینده 6 شهرستان استان یزد:

عدالت باید در حوزه‌های انتخابیه برقرار شود

نماینده 6 شهرستان استان یزد گفت: برخی نمایندگان در حال دریافت فرمانداری ویژه هستند و ما درخواست داریم عدالت انجام شود و در این زمینه هر موقع طرح در مجلس مطرح شده دولت مخالفت کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، محمدرضا صباغیان در مراسم تکریم و معارفه استاندار یزد که با حضور مدیران استان و معاون سیاسی وزیر کشور صبح امروز در محل سالن شهید منتظر قائم استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه کشور ایران دچار چالش‌ها و مشکلاتی است و این مشکلات توسط همین مدیران استان حل می‌شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی کشور در زمینه ساختار است و در این زمینه یکی از مشکلات اصلی مدیریت واحد شهری است که در کمیسیون مجلس شورای اسلامی در حال تدوین است.

وی با تأکید بر اینکه نظارت مردم بر شهردار و شورای اسلامی شهر وجود دارد، خاطرنشان کرد: کشورهای مختلف و منطقه دارای مدیریت واحد شهری هستند ولی در ایران این مدیریت واحد شهری وجود ندارد که امیدواریم وزارت کشور در این زمینه نیز همراهی لازم را داشته باشد.

نماینده مردم حوزه مهریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع دیگری که در کشور چالش‌آفرین شده در زمینه تشکل‌ها و تولید است که در این زمینه نیز باید تمام اضلاع تاثیرگذار برابر باشد ولی این‌گونه نیست و ضلع دولت در برخی موارد بزرگ‌تر و در برخی موارد توان همراهی با گستردگی بزرگ واحدهای تولیدی خصوصی را ندارد، به طور مثال در شهرستان بافق و بهاباد با وجود تعداد قابل توجهی کارخانه اما بازرس کافی برای نظارت وجود ندارد و همین دلایل باعث ایجاد حادثه‌ای مثل معدن طبس می‌شود.

وی با مخاطب قرار دادن معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در کنار ضلع دولت، باید ضلع کارگری نیز رشد کند و در این زمینه لازم است تشکل‌های کارگری دیده شود و به آن‌ها بها داده شود.

صباغیان با بیان اینکه گستردگی حوزه انتخابیه مهریز بسیار بزرگ است، تصریح کرد: متأسفانه این گستردگی باعث شده نتوانم به مردم حوزه انتخابیه خود رسیدگی کافی را داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بهاباد وزیر بهداشت، میراث و بسیاری از وزار را به خود تاکنون ندیده است، تصریح کرد: تا منطقه را از نزدیک نبینید نمی‌توانید برای مشکلات مردم چاره اندیشی کنید و در این شرایط مردم دارند خسارت می‌بینند.

صباغیان با تأکید بر اینکه یک شهر در کشور وجود دارد با وجود 45 هزار جمعیت یک نماینده و یک شهر با 600 هزار نفر جمعیت نیز یک نماینده دارد، تصریح کرد: برخی نمایندگان با تهدید در مجلس سعی کردند تعداد نمایندگان استان خود را افزایش بدهند و در این زمینه بنده تمام تلاش خود را کرده‌ام ولی به نتیجه نرسیده‌ام و در این دوره نیز یک نطق هفت دقیقه‌ای کنار گذاشته‌ام و به هیچ عنوان این بی عدالتی در نظام جمهوری اسلامی قابل قبول نیست و باید برای این مشکلات چاره‌اندیشی شود.

وی ادامه داد: من فرصت رسیدگی به مردم حوزه خود را ندارم ولی برخی نمایندگان در حال دریافت فرمانداری ویژه هستند و ما درخواست داریم عدالت انجام شود و در این زمینه هر موقع طرح در مجلس مطرح شده دولت مخالفت کرده است.

نماینده 6 شهرستان استان یزد با تأکید بر  اینکه یک شهرستان بیمارستانی داریم که در آن گم می‌شویم، تصریح کرد: اما شهرستان بهاباد وجود دارد که در آن بیمارستان امکانات اولیه وجود ندارد  و بسیاری از مردم به واسطه این مشکل جان داده‌اند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از