حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

فرآیند واگذاری مسکن‌های دولتی به مردم تسریع شود

فرآیند واگذاری مسکن‌های دولتی به مردم تسریع شود

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: ناهماهنگی بین برخی از ادارت باعث طولانی‌ شدن فرآیند واگذاری مسکن‌های دولتی به مردم شده است و باید تسریع شود.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا اظهار کرد: خداوند متعال به پیامبران (ع) دستوراتی داد که انسا‌ن‌ها باید از آن دستورات تبعیت کرده و نباید سلیقه شخصی خود را بر سلیقه خدا و پیامبر اکرم (ص) ترجیح دهند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: ایمان به تمام احکام الهی یکی از وظایف انسان پیرامون دستورات الهی است و بر اساس این وظیفه انسان نباید بخشی از دین را بپذیرید و بخش دیگر را نپذیرید، بلکه باید تمام و کمال احکام الهی را قبول داشته باشد.

وی افزود: آشنایی و فراگیری احکام الهی باید از مسیر درست خود انجام شود و یکی از وظایف ما کوشش در یادگیری احکام الهی است.

*تمام بیچارگی انسان از برتری دانستن سلیقه خود به دستورات خداوند می‌آید

مدرسی در ادامه با اشاره به تسلیم بودن در برابر احکام الهی تصریح کرد: باید در مقابل احکام الهی تسلیم باشیم و نباید براساس آنچه که خود تشخیص می‌دهیم عمل کنیم و نظر خود را بر نظر خداوند ترجیح دهیم، زیرا تمام بیچارگی و بدبختی انسان از این است که سلیقه خود را به دستورات خداوند ترجیح می‌دهد.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته عنوان کرد: در احادیث امام علی (ع) پیرامون فضائل اخلاقی شیعیان سه بعد مهم پیروی از ولایت، عمل به دستورات خداوند و دشمنی با دشمنان خدا مطرح شده است.

*خداوند مقاومت انسان در برابر سختی‌ها را پاداش خواهد داد/بسیج سرمایه‌ای عظیم برای کشور است

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به فرا رسیدن ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار کرد: اولیای الهی همواره در برابر سختی‌ها مقاوم بودند اما در بخشی از تاریخ این مقاومت بیان نشد؛ امروزه نیز بخشی از جامعه نسبت به سختی‌ها مقاوم نیستند و برای پاسخ به این مورد باید به قرآن رجوع کرد.
وی ادامه داد: بنابر آیات قرآن افرادی که در برابر سختی‌ها مقاوم هستند به این مورد امید دارند که از جانب خداوند دیده می‌شوند، در برابر سختی‌ها به او پاداش داده خواهد شد و در نهایت سختی‌ها عاملی برای رشد او خواهد شد.

مدرسی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج عنوان کرد: بسیج یک سرمایه‌ای عظیم با ابعاد گوناگون است و در عرصه‌های مختلف چون امنیت، بصیرت‌افزایی، تولید علم، سازندگی، محرومیت‌زدایی و ... کارآمد بوده و بسیج بزرگترین یادگار امام خمینی(ره) است.

*جنگ فلسطین و رژیم صهیونیستی نمونه بارز مبارزه حق و باطل است

امام جمعه بخش مرکزی با اشاره به مظلومیت مردم غزه و مواضع اصولی و قاطع مسئولان کشور در داخل و خارج به این موضوع گفت: این جنگ، جنگ حق و باطل است و جنگ یک گروه و دولت نیست؛ بنابر بیانات مقام معظم رهبری فلسطین درنهایت پیروز است زیرا طبق وعده خداوند مظلوم همیشه پیروز خواهد بود.

وی افزود: اگر آمریکا توانست با بمباران‌های وحشیانه خود مردم عراق را تسلیم کند! امروز هم ولد نامشروعش نیز می‌تواند این کار را انجام دهد!.
مدرسی ادامه داد: اگر آمریکا توانست افغانستان را از پای درآورد! امروز نیز رژیم صهیونیستی ملت فلسطین را از پای خواهد انداخت!؛ وعده خداوند همواره محقق خواهد شد.

*حضور در انتخابات به معنای استقلال است

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات عنوان کرد: تمامی افراد باید مطیع قانون و قانون‌پذیر باشند؛ هیئت‌های اجرایی و نظارت باید با دقت بسیار زیاد به وظایف خود عمل کنند تا انتخاباتی پرشور و حداکثری را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: حضور درانتخابات به معنای امنیت، استقلال، پیروزی اسلام، سرفرازی ملت و دولت و کشور جمهوری اسلامی است و در این زمینه نباید تک‌بعدی به موضوع نگریست و نگرانی‌های خود را با عدم حضور در انتخابات بیان کنیم، زیرا حضور در انتخابات یک حق و تکلیف است که باید انجام شود.

*فرآیند واگذاری مسکن ملی به مردم تسریع شود

مدرسی با اشاره به اینکه در بحث مسکن‌های دولتی فرآیند واگذاری در برخی از قسمت‌ها طولانی شده است، گفت: ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان در راستای اجرایی کردن پروژه مسکن‌های دولتی باید به این مورد اشاره کنم که ناهماهنگی بین برخی از ادارت باعث طولانی‌ شدن فرآیند واگذاری مسکن شده است و ضروری است تا ادارت در راستای تسریع فرآیند واگذاری با هماهنگی بیشتر نسبت به مردم تعامل داشته باشند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از