حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
فردخت جشنواره پیوند طراحان و تولیدکنندگان پوشاک عفیفانه
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد مطرح کرد:

فردخت جشنواره پیوند طراحان و تولیدکنندگان پوشاک عفیفانه

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: فردخت، جشنواره ملی است که به منظور برقراری پیوند بین هنرمندان و طراحان لباس و صنعتگران و تولید‌کنندگان پوشاک در استان براساس همان هویت زن ایرانی اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، سردار حسین زارع‌کمالی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه با موضوع جشنواره «فردخت»، گفت: فردخت، جشنواره ملی است که به منظور برقراری پیوند هنرمندان طراح لباس و صنعتگران و تولیدکنندگان پوشاک در استان و براساس همان هویت زن ایرانی اسلامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره فردخت به دنبال جریان‌سازی حوزه پوشاک عفیفانه بانوان است که لازمه آن پیوند بین هنرمندان و طراحان لباس در حوزه‌های مختلف و تولیدکنندگان صنعت پوشاک است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اضافه کرد: با توجه به اقدامات دشمن در هدف قرار دادن خانواده با محوریت بانوان به عنوان یکی از پایه‌های تمدن نوین اسلامی، گام اول در ترویج پوشاک عفیفانه و سالم در جامعه ایرانی اسلامی، شناسایی هنرمندان خلاق و اثرگذار در طراحی پوشاک عفیفانه است که جشنواره فردخت این هدف را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: مهلت ثبت‌نام در جشنواره فردخت تا دهم آبان‌ماه تعیین شده است و محورهای این جشنواره نیز ‌فناوری و تکنولوژی، بهداشت و سلامت، اقتصاد، هویت و تمدن‌سازی و تاریخ و فرهنگ تعیین شده است و متقاضیان  در زمینه مانتو اجتماع و ارائه نمونه کار دوخته شده، طراحی در حوزه کالکشن خانواده با ارائه طرح به‌صورت تکنیک دستی و بخش تحقیق و پژوهش با ارائه آثار علمی پیرامون محورهای مشخص شده با هم رقابت می‌کنند.

زارع‌کمالی با اشاره به اینکه امروز جنگ فرهنگی یکی از صحنه‌های عملیات دشمن است، گفت:  هدف قرار دادن بانوان و حجاب و پوشش یکی از عملیات‌های دشمن است که متأسفانه در این زمینه ضعیف عمل کردیم و باید با همکاری هم در این زمینه بر اقدامات دشمن پیروز شویم که جشنواره فردخت می‌تواند اقدامی در این زمینه و در راستای تحقق تمدن  ایران اسلامی شکل گرفته است.

زارع‌کمالی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هر عرصه‌ای که انقلاب اسلامی نیاز داشته باشد ورود می‌کند، گفت:  سپاه پاسداران حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و طبق قانون و دستورالعمل‌های موجود هر جا نیاز است ورود خواهد کرد که یکی از این عرصه‌ها عرضه زنان و بانوان جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه هدف انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است که خانواده یکی از پایه‌های آن و محور این خانواده نیز زنان هستند، افزود: زنان در همه عرصه‌ها نقش‌آفرین هستند و با پیروزی انقلاب اسلامی یک هویت جدیدی از شخصیت زن به دنیا معرفی شد که برگرفته نگاه الهی‌گونه امام خمینی(ره) بود، ایشان سالروز ولادت فاطمه‌الزهرا(س) را روز زن نامگذاری کردند و‌ همین نامگذاری کافی بود که به نقش و جایگاه زن در اسلام پی ببریم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اضافه کرد: فاطمه زهرا(س) الگوی زن ایرانی است که هم مادر نمونه و هم همسر نمونه بود و هم در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و در ترویج، دفاع و حمایت از اسلام و ارزش‌های اسلامی نقش‌آفرین بوده و هست.

وی ادامه داد: نگاه اسلام به زن برخلاف نگاه غرب به زن به فرموده مقام معظم رهبری نگاهی عزت‌بخش، رشدآفرین و استقلا‌ل‌دهنده  به زن، شخصیت زن و هویت زن است و الگوی سوم زن مسلمان تاریخ‌ساز و برخلاف نگاه شرق و غرب به زن است.

زارع‌کمالی افزود: شرق زن را در حاشیه و بی‌نقش می‌بیند و غرب نگاه جنسیتی، سرمایه‌داری و کالایی به زن دارد و برخلاف این دو نگاه، اسلام زن را موجودی عفیف و شریف می‌داند و او را اثرگذار و در متن می‌بیند.

وی با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار بانوان در تاریخ انقلاب اسلامی افزود: اگر زنان ما نبودند انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید همچنین پیروزی در هشت سال دفاع مقدس با وجود بانوان اسلامی رقم خورد، امام خمینی(ره) می‌فرمایند مردان ما مدیون زنان شیردل هستند، زنانی که نه تنها فرزندان خود را تقدیم این انقلاب و اسلام کردند بلکه خود نیز پای این انقلاب ایستادند.

سپیده  رضایی، مسئول بسیح جامعه زنان سپاه الغدیر استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: اولین جشنواره استانی فرهنگی، هنری و دانش‌بنیان فردخت به همت بسیج جامعه زنان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: جشنواره فردخت در راستای بسترسازی جهت تحقق تمدن نوین اسلامی و با هدف پیوند دادن هنرمندان طراح و تولیدکنندگان پوشاک برگزار می‌شود و آثار برتر در جشنواره استانی، به‌مرحله کشوری دعوت می‌شوند.

گفتنی است پایان بخش این مراسم رونمایی از پوستر جشنواره فردخت و همچنین تقدیر از برگزیدگان رویداد طنین بود که این رویداد شهریورماه با هدف روایت توانمندی‌های حرفه‌ای و موفق زنان استان یزد برگزار شده بود.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از