حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
سرپرست اداره‌ کل ثبت‌احوال استان یزد مطرح کرد:

فعالیت ادارات ثبت‌احوال یزد تا لحظات آخر رای‌گیری

فعالیت ادارات ثبت‌احوال یزد تا لحظات آخر رای‌گیری

سرپرست اداره کل ثبت‌احوال استان یزد با بیان اینکه تمام ادارات ثبت‌احوال در سراسر استان یزد از ساعت هفت صبح شروع به خدمت‌رسانی کرده‌اند، گفت: ادارات ثبت‌احوال یزد تا لحظات آخر رأی‌گیری فعال‌ هستند.

مهدی مصدق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» اظهار کرد: تعداد درخواست‌های تعویض شناسنامه که در ادارات ثبت احوال سراسر استان به ثبت رسیده است، بالا بود؛ از این رو شناسنامه‌ها به دست مردم می‌رسید، همکاران ما طی ۲۰ روز گذشته در دو شیفت کاری تمام شناسنامه‌ها را تعویض و با همکاری اداره پست به دست مردم رساندند تا بتوانند در این رویداد بزرگ سیاسی کشور مشارکت داشته باشند. 

وی ادامه داد: در روز انتخابات، تمام ادارات ثبت‌احوال در سراسر استان یزد از ساعت هفت صبح خدمت‌رسانی کرده‌اند و تا پایان ساعت اخذ رأی به فعالیت خود ادامه خواهند داد. 

سرپرست اداره کل ثبت‌احوال استان یزد با اشاره به اینکه خدماتی که امروز توسط ثبت‌احوال ارائه می‌شود صرفا در خصوص شناسنامه و کارت ملی است، تصریح کرد: اگر فردی در خصوص شاسنامه یا کارت ملی با مشکلی مواجه باشد، می‌تواند به اداره ثبت‌احوال مراجعه کند تا مشکل رفع شود. 

وی در مورد مفقودی مدارک ملی هویتی و شرایط رأی‌دهی گفت: در زمینه کارت ملی که نمی‌توان خدماتی ارائه کرد، اما در صورت مفقودی شناسنامه می‌توانند به اداره ثبت‌احوال مراجعه کنند تا شرایط رأی‌دهی برای آنان فراهم شود. 

مصدق عنوان کرد: برای اخذ رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری از بین مدارک هویتی صرفا شناسنامه و یا کارت ملی پذیرفته می‌شود؛ اگر افراد اگر طی دو روز گذشته، شناسنامه جدید دریافت کردند، برای رأی‌دهی، سریال شناسنامه قبلی را حتما از همکاران بگیرند؛ چرا که سریال شناسنامه جدید هنوز در سامانه تعریف نشده است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از