حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
در نماز جمعه انجام شد؛

قرائت بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی یزد

قرائت بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی یزد

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد در نماز عبادی و سیاسی جمعه مرکز استان، توسط دبیر این شورا، مرتضی قاسمی، دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یزد خطاب به رئیس جمهور منتخب قرائت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد در نماز عبادی و سیاسی جمعه مرکز استان، توسط دبیر این شورا، مرتضی قاسمی، دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یزد خطاب به رئیس جمهور منتخب قرائت شد؛ متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

فَإِنَّ صَلَاحَ الرَّعِیَّهِ، صَلَاحُ الْوُلاَهِ، وَصَلَاحَ الْوُلاَهِ، بِاسْتِقَامَهِ الرَّعِیَّهِ.

صلاح مردم به صلاح حاکمان بستگی دارد و صلاح حاکمان در گرو ایستادگی مردم است.

سخنی که شنیدید و سعی می‌شود که به درستی به سمع شما برسد، سخن آقای آزادمردان و تقواپیشگان، علی ابن ابی طالب علیه السلام است که در آن تذکر مهمی را خطاب به مالک اشتر می‌فرمایند که رعایت آن بر هر حاکمی که به دنبال صلاح است، واجب است.

*مبادا سرکنگبین صفرا فزاید

اکنون بیش از ۱۰۰ روز است که از شهادت جانسوز شهید جمهور، آیت الله رئیسی می‌گذرد و دولت چهاردهم هم به طور رسمی چند هفته‌ای است که کار خود را شروع کرده؛ اما موضوع مهمی در این میان وجود دارد که پس از جابجایی همه دولت‌ها همیشه محل بحث‌های فراوانی بوده و هست.

آقای پزشکیان؛ جنابعالی پس از گرفتن رای اعتماد از مردم شریف ایران، با تاکید بر کلیدواژه دولت وفاق ملی، رای اعتماد وزرای خود را نیز از نمایندگان مردم دریافت کردید که این وفاق ملی در چینش کابینه نسبتا به چشم می‌خورد اما اگر دقت و حساسیت لازم در آن لحاظ نشود به قول معروف ممکن است سرکنگبینش صفرا فزاید.

*کمک می‌کنیم و از بن دندان باور داریم

بسیج دانشجویی همانند تمامی تشکل‌های دانشجویی دیگر برای به ثمر نشانده شدن اقدامات شهید رئیسی عزیز و عمل به سخنان مقام معظم رهبری آنجا که فرمودند: باید همه به رئیس جمهور منتخب در ادای وظایف کمک کنیم و از بُن دندان باور کنیم که موفقیت ایشان، پیروزی همه ماست؛ حمایت و کمک خود را بیش از پیش از جنابعالی اعلام می‌دارد.

*تحت تاثیر فشار گروه‌های سیاسی قرار نگیرید

اما اعتقاد دیگری نیز از بن دندان وجود دارد و آن اینکه رئیس جمهور منتخب در انتصابات نباید بر اثر اعمال فشار گروه‌های سیاسی مختلف عقب‌گرد نماید و تن به سهم‌خواهی قدرت‌طلبان بدهد، بلکه باید تلاش کند با مشورت صالحان و متخصصان، افراد امین، صادق، متدیّن، کارآمد و از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی را بر مسند بنشاند.

امری که در انتصابات کابینه شما به صورت موردی رعایت نشد و بعضا افرادی بر مسند نشستند که دارای برخی از ویژگی‌های فوق‌الذکر نبوده و گاها از آن‌ها مواضعی نیز بر خلاف خط و مشی جمهوری اسلامی در برخی برهه‌های حساس مشاهده شده است.

*شعار وفاق ملی توجیه‌‌گر انتصابات نادرست نیست

جنبش دانشجویی از شما به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم فهیم ایران عزیز انتظار پاسخگویی و شفافیت در جهت چرایی انتخاب این افراد را دارد.

آقای پزشکیان؛ مبادا شعار وفاق ملی توجیهی برای انتصابات افراد مساله‌دار قرار گیرد، چرا که این افراد در برهه‌های حساس میزان اعتقاد خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده‌اند و پشت پا به آرمان‌های انقلاب و مردم زده‌اند.

*انتصابات استانی و مدیران میانی‌ را رصد می‌کنیم و روی آن حساسیم

به هر ترتیب این انتصابات در سطح کابینه صورت گرفت، لکن نباید اشتباه مذکور در سطح مدیران میانی و انتصابات استانی تکرار شود؛ تشکل‌های دانشجویی همان‌گونه که به انتصابات کشوری حساس بوده و هستند برای انتصابات استانی و مدیران رده‌های میانی نیز به صورت جدی رصد می‌کنند. از شما به عنوان رئیس جمهور منتخب درخواست داریم همانگونه که در بیان، خود را پیرو مولای متقیان علی (ع) و ادامه دهنده راه ایشان معرفی نموده‌اید، در عمل نیز بیانات این امام بزرگوار، خصوصا توصیه‌های ایشان به مالک اشتر و همچنین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را سرلوحه اقدامات و انتصابات خود قرار داده و تدبیری نمایید تا استانداران و مدیران استانی کارآمد، متعهد و پایبند به اصول اساسی نظام و ملت شریف ایران بر مسند اجرایی قرار گیرند تا کشور بیش از پیش به سوی قله‌های سربلندی و سر افرازی حرکت نماید.

و من الله توفیق

۱۹ شهریور ماه سال ۱۴۰۳

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از