حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
معاون اجرایی سپاه الغدیر استان یزد:

محفل قرآنی «چلچراغ آیه‌ها» در یزد برگزار می‌شود

محفل قرآنی «چلچراغ آیه‌ها» در یزد برگزار می‌شود

معاون اجرایی سپاه الغدیر استان یزد از برگزاری محفل بزرگ قرآنی سپاه الغدیر و مراسم تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن خبر داد.

سیداحمد دهقان‌حسینی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: قرارگاه قرآنی نور سپاه الغدیر استان در راستای ابراز انزجار از اهانت برخی دول اروپایی به قرآن کریم و همچنین گرامیداشت سالگرد شهید قرآنی منا، «شهید حاج حسن دانش» اولین برنامه بزرگ قرآنی سپاه الغدیر یزد با عنوان «چلچراغ آیه‌ها» در یزد برگزار می‌کند.

معاون اجرایی سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم، شنبه هشت مهرماه هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء در محل مسجد روضه محمدیه (حظیره) برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این برنامه به‌صورت تجمیعی از سه گروه از برگزیدگان قرآنی شامل برگزیدگان مرحله استانی و کشوری بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج، همسران و فرزندان کارکنان سپاه الغدیر که حائز رتبه‌های قرآنی شده‌اند و همچنین برگزیدگان قرآنی کارکنان پایور و وظیفه سپاه الغدیر تجلیل خواهد شد.

دهقان‌حسینی افزود: برگزیدگان مرحله استانی بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج شامل ۱۲۰ نفر از برادران و خواهران بسیجی است که از بین ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در رشته حفظ، قرائت قرآن، ترتیل خوانی، تحقیق، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه به مرحله استانی راه‌یافته‌اند، هستند که از آن‌ها تجلیل خواهند شد؛ البته از این تعداد ۱۵ نفر به مرحله کشوری راه‌یافته بودند که سه نفر در رشته قرائت و حفظ حائز رتبه در سطح کشور شدند.

معاون اجرایی سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: مسابقات قرآن ویژه همسران و فرزندان کارکنان سپاه الغدیر به همت مرکز فرهنگی خانواده این نهاد برگزار شد که تجلیل از ۵۵ نفر از آن‌ها که از سراسر استان و در رشته‌های مفاهیم، قرائت، ترتیل و اذان شرکت کرده بودند را در برنامه داریم.

وی گفت: ۲۵ نفر از برگزیدگان قرآنی کارکنان پایور و وظیفه سپاه الغدیر که در چهار رشته حفظ، مفاهیم، ترتیل و اذان شرکت کرده بودند، نیز تجلیل خواهد شد.

دهقان‌حسینی در رابطه با جزییات برنامه محفل بزرگ قرآنی «چلچراغ آیه‌ها» اظهار کرد: تلاوت مجلسی با حضور قاریان برجسته استان و همچنین قاری بین‌المللی استاد حامد شاکر نژاد، سخنرانی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، بیان خاطراتی از شهید حاج حسن دانش توسط استاد گندمی و همچنین تجلیل از خانواده معظم این شهید از جمله برنامه‌های این محفل بزرگ قرآنی است.

وی یادآور شد: این برنامه قرآنی به‌صورت زنده از ساعت ۱۸:۴۵ تا ساعت ۲۱ از شبکه قرآن و همچنین بخش‌هایی از برنامه در شبکه یزد پخش خواهد شد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از